tiistai 18. joulukuuta 2012

Apua!

Nyt sain taas ajatukset kasaan ja muistin mitä muutakin ihmeellistä mulle sattui päivällä. Menimme siis tosiaan reilu viikko sitten naimisiin. Olin nimenomaan laittanut papereihin,että otan kaksiosaisen sukunimen itselleni. No, tänään sitten tulee Kelasta mulle uusi eurooppalainen sairaanhoitokortti väärällä sukunimellä. Menin katsomaan väestörekisterikeskuksen sivuille, niin mulle on merkitty sinne pelkästään sama sukunimi kuin miehellä.

Mun on pakko huomenna soittaa maistraattiin tai johonkin,että muuttaavat nimen. Mä en halua olla saman sukuniminen, kun puoli Lappia. Jotain identiteettiä pitää kuitenkin säilyttää.

Ja neuvolassa törmäsin taas kamalaan ongelmaan. Meillä oli taas uusi täti siellä ottamassa vastaan ja jouduin esittelemään itseni sille kädestä pitäen. Mä sanoin mun nimen väärin. En tajunnut tyhmä sanoa, sitä mun uutta omasukunimi-miehensukunimi yhdistelmää. Miten voi ihminen olla näin tyhmä,ettei herran jestas tajua, edes omaa nimeä opetella. Mun on pakko skarpata. Miten mä voin koskaan osallistua mihinkään tai muutakaan jos ei edes oma nimi muistu mieleen. Eikä muistu muuten poikien henkilötunnuksetkaan. Kuka vatipää on laittanut kaksosille niin samanlaiset koodit.

Mulla iski kamala stressi siitä nimestä (pesukoneen lisäksi), että kuka mä edes olen, kun nimetkin sekaisin. Pakko selvittää ensimmäiseksi aamulla se nimiasia niin saa jonkinlaisen mielenrauhan ja tasapainon taas elämään.

Nyt on pakko mennä nukkumaan,että ehtii edes hetken levätä ennen kuin jannut heräävät ensimmäiselle syötölle. Tosin vain luoja yksin tietää tapahtuuko herääminen klo 03 vai 07. Olispa pojilla nyt pitkät unipätkät. Huoh.

1 kommentti: