sunnuntai 23. joulukuuta 2012

Joulurauhaa

Ajattelin eilen illalla, että ihana herätä aamulla ja viettää seesteistä aamua perheen kanssa. Aamulla O oli pissannut niin paljon, että oli vaippa päästänyt läpi. Ja tietenkin meidän sänky oli taas märkä. Mies lähti lapsen kanssa vaihtamaan vaippaa ja pesulle. Menee hetki niin hoitopöydän luota kuuluu molempien huutoa. O siis pissasi lattialle,taas. Oli todella rentouttava nousta pyyhkimään lattioita unihiekka silmissä. Päätimpä samalla toteuttaa joulusiivon part 445. En tajua miten neljä ihmistä sotkee näin paljon. Pyykkiä tulee hillittömästä ja murusia on pitkin asuntoa. Tällä viikolla olen joutunut imuroimaan jo kolme vai neljä kertaa.


Päivällä jätin pojat pariksi tunniksi miehen kanssa keskenään ja lähdin käymään äitini kanssa kaupoissa. Pelkästään ruokakaupassa oli aivan mieletön ruuhka. Onneksi ei ollut isoja ostoksia. Mä olisin varmaan seonnut, jos olisi pitänyt tänään lähteä ostamaan jotain oikeasti pakollista itselle. Nyt olin vain äidin henkisenä tukena siellä hulinassa. Käytiin me samalla myös kukkakaupassa.

Tuli siellä kukkakaupassa mieleen, että miten hurjan kalliita jo kukat pelkästään ovat. Sellainen pieni ruukku missä oli joku kasvi, hilettä ja joku koriste maksoi melkein 20e. Jotenkin tuntuu aivan hullulta maksaa kukista niin paljon. No, ei sillä, että mä nyt jollekkin kukkia ostaisin jouluksi. Sanoin kaikille sukulaisille, että meiltä on ihan turha odottaa lahjan lahjaa tai edes korttia.

Huomenna pitäisi päivällä mennä tosiaan mun vanhempien luo joulusaunaan ja viettämään aikaa ruoan parissa. Heille on tulossa myös mun molemmat isovanhemmat. Nyt jo kivistää päätä. Monesti olen miettinyt, että olisi mielenkiintoista laittaa desibeli mittari meidän sukupöytään. Musta tuntuu, että aina on ihan kamala meteli. Vanhukset eivät kuule ja täytyy ehdottomasti huutaa aina pöydän toiseen päähän.

Nyt joku nipistelee mua jalkapohjasta ja katselee suurilla silmillän sohvan toisesta päästä. Täytyy siis lähteä viihdyttämään lapsia. Kai sitä pitäisi jotain ruokaakin taikoa jossain vaiheessa. Ajattelin laittaa niinkin jouluista ruokaa kuin pihvit. Tehköön ne jouluruokia jotka osaavat.Oikein rauhallista ja ihanaa joulua kaikille.

<3:llä minä ja perheen miehet.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti