torstai 24. tammikuuta 2013

Ai kamala

Siis aiheuttaako äitiys jotain muistinmenetystä???Musta tuntuu, etten mä muista mitään omia asioita. Saatan unohtaa, että miksi mä menin keittiöön. Ja äsken hukkasin puhelimen, vaikka just äsken puhuin siihen. Siis mua alkaa jo pelottamaan tämä. Vai pitääkö mun pistää tämäkin niiden kuuluisien hormonien piikkiin. Enhän mä kaikkea voi niiden syyksi laittaa. Mutta sen ainakin laitan kierukan syyksi, että mä olen ollut tänään kiukkuinen kuin herhiläinen. Ainakin miestä kohtaan, voi mies parka. Pitää ihan pyytää siltä anteeksi, kun se tulee pelamasta.

Me ollaan oltu tänään mammatapaamisessa ja oli tosi kiva nähdä muita samasa jamassa olevia. En siis ole ihan yksin painimassa nukkumisen, syömisen ja muun vauvan tuskan kanssa.
Sen jälkeen ajoimme vielä mun isovanhempien kautta. Vaarini ei ole nähnyt poikia meidän ristiäisten jälkeen. Ne asuvat noin 5km päässä, eivätkä ne silti käy meillä. Aina meidän pitää mennä tämän orkesterin kanssa sinne. Ai, että mua välillä riepoo tuo vanhojen ihmisten ajattelu.

Eilen muuten kaupassa, joku mummo oli ihan huippu ärsyttävä. Menin kassajonoon ja vaihdon jonoa jossain vaiheessa. Tämä vaihdos oli huono koska kassa oli rikki. Myyjä sanoi, että mene tuohon toiselle kassalle niin hän avaa sen. Minä siis kipitin tälle kolmannelle kassalle muutaman muun ihmisen kanssa. Kun pääsin jonoon niin jostain hyppäsi mummo korin kanssa mun eteen kiljumaan, että hän oli mua ennen kaikissa jonoissa. Menin ihan hämilleni, koska en ollut nähnyt koko mummoa. Mulle nyt on ihan sama meneekö joku mummeli lanttujensa kanssa mun edelle vai ei. Päästin kiukkuisen yksilön mun edelle ja hän kiitteli miten ihana nuori olin. No pakkohan siinä on olla ihana, kun toinen kiljuu ja saa mut kuvittelemaan että ohitin hänet ihan tarkoituksella. Selvittiin kuitenkin tästäkin välikohtauksesta.

Äsken mulla oli taas paska mutsi kohtaus. Mä olin jotenkin niin väsynyt tohon poikien ulinaan, että annoin niiden nukahtaa omiin sittereihin. Mieleen tuli ajatus, että nukkukaa missä nukutte kunhan olette hiljaa. En jaksanut skitsoilla sänkyyn nukuttamisen tärkeydestä. Tuskin nuo siihen kuolee, että joskus nukahdetaan olkkariin, jossa tietokoneelta soi musiikki samalla, kun mamma kirjoittelee.Kai sitä joskus pitää joustaa ja tehdä niin kuin itsestä tuntuu parhaalta. Ja kai äitikin saa edes joskus olla itsekäs ihan luvan kanssa, eiköniin?

2 kommenttia:

  1. Unohda paska mutsi-fiilikset. Esikoinen nukkui usein sitterissä. Ja tuohon muistinmenetykseen, ikävä kyllä kuuluu asiaan. Jokainen lapsi vie äidin muistia ja sulta on viety kerralla tupla-annos. ;) Kyllä noi kiilaavat mummot ovat ihan oma lukunsa. Töissä olen nähnyt kuinka rollaattorimummoista tulee äkkiä erittäin nopeita ja notkeita, kun otetaan kisaa kuka kerkeää ensimmäisenä pankin tiskille. Ja sujuvasti onnistuu köysien alitukset. :D

    VastaaPoista
  2. Mä en edes ole omasta mielestäni ikärasisti, mutta välillä kyllä mummojen tempaukset pistää naurattamaan :)

    VastaaPoista