lauantai 5. tammikuuta 2013

Mamma Mia!

Taas on ollut "kotipäivä". Eilen en edes pistänyt nokaani ulos. Kohta lähdetään liikkeelle, onneksi, kun pojat heräävät. Toisaalta on tehnyt ihan hyvää levätä ja olla poikien kanssa rauhassa. Päästään kohta käymään saunassa, kun hurautetaan autolla miehen siskon luo. Pitää viedä pojat pesulle. Mä olen niin neuroottinen, etten halua pestä niitä kylmässä kylppärissä. Kotona on hyvä käydä suihkussa, kun meillä on kylppärissä suihkukoppi, jonka saa mukavan lämpöiseksi, ettei toisille tule kylmä.

Mulla on ollut hieman ongelmia sopeutua paikalliseen ajantajuun. Tai siihen, ettei sitä ole juuri kenelläkään. Kaikki tapahtuu kuin hidastetussa elokuvassa. Voihan se olla, että vika on myös minussa, kun kaiken tarvitsee tapahtua aina heti eikä kohta. Ehkä tätä odottamistakin täytyy harjotella. Mä olisin ollut valmis lähtemään jo jokin aika sitten, mutta muut ei. Eipä se sauna kyllä mihinkään sieltä häviä, mutta mua alkaa ottamaan hermoon tämä tekemättömyys.

Eilen illalla tuli tän mamman lemppari leffa- Mamma Mia. Miten voikaan olla niin iloinen ja aurinkoinen elokuva??? Mä rakastan sitä leffaa jo pelkästään niiden maisemien vuoksi. Suomalaisissa leffoissa on aina sateista, synkkää ja pimeää. En mä ainakaan sellaista tahdo katsella, riittää kun katson ikkunasta ulos. Elokuvan pitää tuottaa mulle nautintoa, että voi kumpa mäkin voisin olla samanlaisissa maisemissa. Aina on niin ihana haaveilla siitä jostain mitä ei ole.

Pojat nukkuivat viime yö taas ihan kohtuullisen hyvin. Hieman kiukuteltiin siinä kolmen aikaan, mutta aloitettiin nukkuminen heti uudestaan. Tänään aamupalaksi meidän ruokalistalle pääsi banaani. Molemmat tykkäsivät kovasti. Ja miksipä ei tykännyt ylikypsistä banskuista, joissa on sokerit aivan varmasti kohdillaan. Toivottavasti meidän pojista ei tule kamalia sokerihiiriä. Mä en kestä sellaista, että jokapaikassa vingutaan sokerin perään. Itse en ole koskaan ollut makean perään. Mun heikkoutena on enemmänkin naksut ja juustot.Mutta mikäli pojilla on yhtään miehen geenejä ruoka-asioissa niin me tulemme tappelemaan karkin syönnistä aika monta kertaan.

Katselin tuossa aamusta kuntosalin ohjelmistoa ja päätin aloittaa body balancen uudestaan. Kävin siellä ennen kuin aloitin odottamaan poikia. Uskoisin, että se tekisi ihan hyvää mun rangalle ja yleensäkin liikkuvuudelle. Painonnostelua tulee harrastettua ihan tarpeeksi kun pitkin päivää raahaa poikia kainalossa. Tuntuu, että tekisi tosi hyvää pelkkä liikkuvuuden ja notkeuden hankkiminen.

Taidan tästä lähteä odottamaan, että josko sitä jossain vaiheessa tämän vuorokauden puolella päästäisiin lähtemään. Ei jaksaisi nostaa mitään meteliä asiasta. Hengitän hiljaa mielessäni syvään ja lasken sataan jos muu ei auta.

2 kommenttia:

  1. Mamma Mia on kyllä huippuelokuva. Sitä jaksaa katsoa uudelleen ja uudelleen. Ja jos on mahdollista niin suosittelen lämpimästi visiittiä Lontooseen ja siellä Mamma Mia!-musikaalina.

    VastaaPoista
  2. Oi, olisi ihana käydä katsomassa tuo musikaali. Ja tosiaan mullakin oli ties monesko kerta, kun tuon leffan katsoin.

    VastaaPoista