keskiviikko 16. tammikuuta 2013

Ruokaa, ruokaa ja ruokaa

Tänään ja eilen mä olen ollut reipas ja käynyt poikien kanssa ulkoilemassa. Tosin eilen me käveltiin läheiselle lastenvaate kirppikselle ja tänään ystävättärelle kahville. Mutta ollaan ulkoiltu kuitenkin. Kirpparilta mä löysin O:lle harman hupparineuleen ja E:lle lappuhaalarit. Ostin itselle myös leggingsit. Ne oli vähän normaalia paksumpaa kangasta. Kaikkiin näihin ostoksiin tuhlasin 9€. Mä niin pidän edullisista löydöistä.

Rahasta puheenollen mua pisti silmään tässä yhtenä päivänä hassu juttu. Miksi kauppojen mainoksissa mainostetaan useasti epäterveellisiä ruokia. Viimeksi, kun luin K-marketin ja Lidl:in mainoksia niin tosi paljon tyrkytettiin kaikkea epäterveellistä. Mä olisin ihan varma, että jos mainostettaisiin jotain terveellistä niin ihmisetkin ostaisivat niitä enemmän. Onhan toki hyviä tarjouksia hedelmissä, vihanneksissa sun muissa, mutta terveellinen ruoka maksaa yllättävän paljon. Eilen kävin kaupassa ja ostin mm. raejuustoa, täysjyvä pastaa, vihanneksia, kevyt juustoraastetta ja jotain maitotuotteita kevyinä. Musta tuntui, että ne kaikki olivat muutaman kymmenen senttiä kalliimpia kuin samat rasvaiset tuotteet. Ei se muutama kymmenen senttiä kahden hengen ruoissa tunnu, mutta kyllä se pidemmän päälle alkaa vaikuttamaan.Kyllä munkin olisi tehnyt mieli valita tuotteet erikseen pelkän hinnan takia, kun nyt jouduin maksamaan ylimääräistä terveellisyydestä.

Tänään juttelin erään rouvahenkilön, ikää noin 60v, kanssa lasten imettämisestä. En ollut koskaan ennen tavannut kyseistä henkilöä ja jo muutaman minuutin kuluttua keskustelu päätyi mun imettämiseen. Kerroin rouvalle rehellisesti, että mä imetin tasan kuukauden. Olisittepa nähneet hänen ilmen. Mun olisi tehnyt mieli paeta vessaan piiloon. Jos katse määrittelee huonon äidin, niin mä todellakin olin sitä. Ymmärrän kyllä, että joskus talvisodassa on ollut pakko imettää, koska korviketta tuskin oli saatavilla. Mutta miksi vielä nykypäivänä asiaan suhtaudutaan näin. Tuntui, että mä vähän välitän lapsistani, koska en tarjoa heille maailman terveellisintä ravintoa. Ja mitä tulee tähän terveysvaikutukseen niin kissan jalat. Aina on hehkutettu, että lapsi saa äidinmaidosta kaikki vasta-aineet kaikkiin maailman flunssiin. Musta tuntuu, että he joita on imetetty pitkään saavat kaikki pienimmätkin flunssat, jotka ilmassa viivähtävät.

Mä olen sitä mieltä, anteeksi nyt vain, että jokainen hoitaa lastensa ruokkimisen miten parhaakseen näkee. Voin rehellisesti sanoa, että mua ei harmita yhtään, etten enää imetä poikia. Toki voisi paino tippua nopeammin, mutta olisko se koko ajan pojissa kiinni olemisen sen arvoista.  Mäkin tarvitsen joskus tilaa, että jaksan pyörittää tätä sirkusta päivästä toiseen. Tiedoksi, että rakastan poikia eniten maailmassa ja voisin vaikka kuolla niiden puolesta.Musta on kuitenkin helpottavaa ajatella, että voin antaa lapset hoitoon ilman, että joudun koko ajan murehtimaan, sitä ettei mun tissit räjähdä ja ettei pojat kuole nälkään. Ehkä mut leimataan taas maailman itsekkäimmäksi ihmiseksi. Siinähän leimaatte, voi olla, että olen myös sellainen. Ja voin myös selkäsuorana seisoa oman mielipiteeni takana tässäkin asiassa.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti