keskiviikko 23. tammikuuta 2013

Sisustusta

Eilen tosiaan kävin moikkaamaassa sitä mun kaveria, jolla oli vajaan kuukauden ikäinen vauva. Se oli todella suloinen, mutta ei mulla kyllä yhtään iskenyt vauvakuume. Ennemminkin olin innoissani siitä, että pojat ovat jo noinkin isoja, eikä mitään pieniä rääpäleitä.

Tämä päivä ollaan oltu ihan kotona ja mä sain inspiraation sisutaa olohuone ja ruokailutilan uudestaan. En nyt tiedä, että onko tuo sen parempi kuin entinen, mutta on ainakin hieman erilainen ja vähän tilavamman tuntuinen. Ainut ongelma tässä on nyt se, että mun tekisi mieli sisustaa täällä muutenkin enemmän. Silloin kun muutettiin tähän asuntoon niin olin viimeisilläni raskaana. Jotekin silloin ei tullut ensimmäisenä mitkään sisustusjutut mieleen. Mulle oli silloin tärkeintä, että sohva, sänky ja telkkari olivat kunnossa.

Nyt kevättä kohden mentäessä, mun tekisi hirmuisesti mieli laittaa ikkunoihin vaaleat verhot ja muutenkin minimalisoida kaikki ylimääräinen. Mä siis kertakaikkiaan inhoan kaikkea sälää hyllyillä. Meillä on pari valokuvaa kehyksissä makkarissa ja nekin on hyllyllä, josta saa liukuoven eteen. Mulla on varmasti joku kieroutuma näiden tavaroiden kanssa. Mun mielestä vähempi on enempi. Ja keväällä mulla tulee aina kova hinku ostaa uusia kasveja kotiin. Tällä hetkellä meillä on pari hassua viherkasia, orkidea ja esikko. Musta kukat ja kasvit ovat vain niin sympaattisia.

Meidän O on ollut tänään melkoisen hankala. En tajua, että mikä sitä taas riepoo. Se ei suostunut nukkumaan ulkona kuin tunnin. E sen sijaan veteli unta kolmisen tuntia. Nyt tälläkin hetkellä O huutaa suoraa huutoa miehen sylissä. Alkaa jo usko loppua, että tuo rauhoittuu koskaan. Ruokaa on mennyt vaikka kuinka paljon, mutta uni ei vain meinaa tulla. Ehkä tämä on taas jonkinlainen vaihe, joka menee joskus ohi.

Muutama päivä sitten me maisteltiin poikien kanssa lihaa. Aloitin varovaisesti kanalla, koska jotenkin mulla on sellainen mielikuva, että vaalea liha olisi parempaa. En sitten tiedä. Mutta aloitettiin kuitenkin kanalla ja riisillä. Maistui molemmille erinomaisesti. Iltaisin ollaan otettu käyttöön puuro. Ostin kaupasta Valion Onni puuroa. Kokeiltiin vadelma- ja mustikkapuuroa. Molemmat upposivat hyvin, eikä niistä ole mun mielestä mitään oireita tullut. O:n huuto on ihan normaalia joka ilta.

Mä hämmästyin, että miten kallista se Onni puuro on. 2dl tetra maksoi vähän päälle euron. No eihän se nyt yksi purkki kallis ole, mutta meillä menee todennäköisesti tulevaisuudessa kaksi purkkia illassa. Löysin jo meille paremman vaihtoehdon noiden tilalle. Pakko oli vain ensin kokeilla, että sopiiko puuro poikien vatsalle.

Vihdoinkin täällä on hiljaista ja mä pääsen herkuttelemaan. Mun mummo antoi tänään meille savukalaa ja jotain muita herkkuja. Kalat kun ovat mun suuri heikkous ja harvinaista herkkua kun tuo mies ei syö lainkaan kalaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti