tiistai 26. helmikuuta 2013

Läskin sulatusta

Selkeästi mulla on alkanut nyt uusi ja tervellisempi elämä. Nyt on treenit aina kolme kertaa viikossa ja tähtäimenä toukokuun lopussa oleva Naisten kymppi. Lupasin lähteä hölkkäämään sen. En tiedä, että tuliko luvattua liikoja. Mutta ainakin pitää yrittää. Musta on parempi laittaa urheilulle joku pieni päämäärä, niin on sitten enemmän motivaatioita harjoitella. Painon pudotus on aina toisinaan niin huono motivaattori, koska paino saattaa jyllätä monta viikkoa samassa eikä elettäkään, että lähtisi laskemaan. Nimimerkillä kokemusta on.

Yritin äsken keskustella mieheni kanssa sormiruokailusta. Mä haluaisin, että pojat oppisivat nopeasti syömään itsenäisesti. Mitä mä hieman olen asiaa tutkiskellut, niin se sormiruokailu voisi olla ihan hyvä juttu. Tuskin se meillä onnistuu, jos koko homma jää taas mun harteille. Mies ei kuulemma aio osallistua kaiken maailman hömpötyksiin ja tarvii myös omaa-aikaa. Sitä omaa-aikaa, kun miehellä ei mukamas olisi tarpeeksi. Mä ainakin koetan tehdä kaikkeni, että saisin sormiruokailun onnistumaan edes jotenkin. Samoin pottailun. Nyt on kaksi pottaa tulossa Ikeasta. Mä ajattelin, että otan pojat joka kerta mun kanssa vessaan, kun menen sinne itse. Pakko niiden on joskus tajuta, että mistä asiassa on kyse. Pitää vain sen aikaa vielä odottaa, että osaavat istua tosi tukevasti. Ei nimittäin kiehdo ajatus, että lapsi kaatuu potan kanssa lattialle, kun on saanut pottaan jotain tuotoksia aikaiseksi.

Meillä ei tänään nukuttu päikkäreitä kuin tunti. Huoh. Olisin toivonut hieman pidempiä unia pojille. En tiedä, että mistä johtuu, että päikkärien pituus vaihtelee näin paljon. Eilen esimerkiksi pojat nukkuivat 2h ja 2,5h. Kai se on yksilöllistä ja päiväkohtaista. Mä itse liputan pitkien päikkäreiden puolesta.

Kohta mä pakkaan pojat mukaan ja lähdetään yläkertaan kahville. Ihana päästä taas juttelemaan tyttöjen juttuja. Saan hetken aikaa taas omaa-aikaa, vaikka pojat ovatkin mukana.

Iltapäivällä pitäisi vielä mennä käymään kaupassa. Jääkaapissa ei taaskaan ole muuta kuin valo ja poikien soseita. Pitäisi laatia jonkinlainen kauppalista, että mitä me oikeasti kaupasta tarvitaan. Mua niin ärsyttää mennä kauppaan ja miettiä vasta siellä, että no oliko siellä kaapissa sinappia vai ei. Ei se taas auta, kun ottaa härkää sarvista ja aloittaa toimiminen. Hauskaa päivää kaikille!

1 kommentti:

  1. Mä olen myös ilmoittautunut naisten kympille mutta lähden sinne kävelemään. Lähdetään kahden kaverin kanssa lauantaina liikenteeseen. Osallistuminen on osa meidän 90v synttäreitä.

    VastaaPoista