maanantai 11. helmikuuta 2013

Ne pienet erot

Eipä ollut mun viime postauksessa järjen hiventäkään. Luin sen itse joku aika sitten enkä meinannut tajuta, mitä olin tahtonut sanoa. Taisin olla hieman liian väsynyt kirjoittamaan. Kokeillaan tänään paremmalla onnella. Jotenkin mulla on aina aikaa kirjoittaa vain ja ainoastaan illalla, kun pojat ovat jo nukkumassa. Mies on yllättäen taas pelaamassa kiekkoa ja mä saan ihan rauhassa polttaa kynttilöitä ja kuunnella sen mielestä huonoa musiikkia.

Mulla on jo pikkuhiljaa parempi olo. Ei enää kiristä niin paljon hermoja. Olen alkanut katsomaan asioita läpi sormien. Tosin tänään meinasi taas kiehahtaa, mutten mahtunut raivoamaan. Enkä mahtunut siksi, kun olin puoliksi meidän sängyn alla. Pojat nukkuivat päikkäreitä ulkona ja mulla oli hyvää aikaa siivota kämppä kuntoon. No, olin sitten moppini kanssa puoliks sängyn alla, kun mies tulee ja kysyy, että voinko tehdä sen ruotsin tehtävät sitten kun mulla on "ylimääräistä aikaa". Mulla kiehahti ihan hillittömästi kohdassa "ylimääräistä aikaa". Mikä on ylimääräinen aika??? Sellaista ei ole ollut moneen kuukauteen. En siis päässyt räjähtämään, koska muuten olisin lyönyt pääni sänkyyn. Miehen onni. Tein kuitenkin ne tehtävät, kun sain siivottua ja rauhoituttua.

Nyt kun olemme eläneet läheistä perhe-elämää koko porukalla niin musta on ollut hauska seurata niitä pieniä eroja naisen ja miehen välillä. Tai ainakin mun ja mun miehen välillä. Kun mä lämmitän mikrossa jotakin tai keitän vedenkeittimellä vettä, teen siinä samalla jotain pientä ja hyödyllistä. Esimerkiksi korjaan muruja pöydältä tai laitan astioita koneeseen. Mies saattaa tuijottaa joko mikroa tai tv:tä sen ajan. Miksi nainen ja mies on luotu näin erilaisiksi? Jotenkin musta on niin hassua, että miten eri tavalla asioista voikaan ajatella.Jos mä istun vessassa saatan tuijotella kaakeleiden välejä sen sijaan, että luen lehteä. Tänäänkin huomasin hirveän epäkohdan, kun suihkukaapin listat olivat likaiset. Ei muuta kuin putsaamaan. Jotenkin naisen ja miehen katseet kohdistuvat täysin eri asioihin. Miestä ei ärsytä koskaan sama asia kuin naista. Ehkä se on toisaalta hyvä, tai sitten ei.

Pojat ovat olleet hurjan reippaita ja kilttejä. Aloitimme toissapäivänä liharuokien maistelun. Hyvin näyttää maistuvan,eikä mun mielestä mitään oireita ole tullut. Ainakin yöt ovat rauhoittuneet huomattavasti. Yhtenä yönä herättiin ekan kerran vasta muistaakseni klo 7. Edelleen olen sitä mieltä, että se yöllinen riehuminen on johtunut toisten nälästä. Tajuaahan sen tyhmäkin, ettei se maito kauaa nälkää pidä. Nykyään me syödään iltapuuron lisäksi myös aamupuuro. Ja on muuten nukuttu päikkäreitä aina vähintään 2h, kun aloitin aamupuuron. Ehkä mä ylisyötän mun lapsia ja saan taas neuvolassa kamalat huudot. No, sitten ei auta, kun kuunnella sitä huutoa.

Mä en ole tänään poistunut kotoa muualle kuin lähikauppaan. On ollut tälläinen ihana sisäpäivä. Olen kulkenut hupparissa ja legginseissä koko päivän. Hiukset on tungettu nutturalle ja muutenkin olen ollut varmaan todella edustava ilmestys. Mutta tänään on ollut maanantai ja siivouspäivä, ei nyt sentään voi liikoja vaatia. Huomenna taas palaan ruotuun ja yritän näytää ihmiseltä, kun lähdetään mun mummon luo kylään.
Nyt taas hetkeksi kuuntelemaan musiikkia kynttilän valossa ja rauhoittumaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti