torstai 21. helmikuuta 2013

Piikki lihassa

Vissiin meillä rokotukset aiheuttivat pientä levottomuutta varsinkin O:ssa. Viime yönä jaksettiin valvoa noin 2.30 asti. Ja taas oli aamulla klo 8 herätys, kun E heräsi pirteänä uuteen päivään. Toivottavasti tämä yö olisi edes hieman levollisempi. Nyt O nukkuu vaunuissa olkkarissa. Mulla loppui jo usko sen nukahtamiseen omaan sänkyyn tai syliin. Kaikki keinothan ovat sallittuja, eikö? Mä elän todellakin toiveessa, että tuo riekkuminen johtuu rokotuksista eikä mistään myöhäisiän koliikista. Jotenkin se ei nyt oikein olisi mun toivomuslistan kärjessä. Mutta kaikki se on kuitenkin vastaan otettava. Mulle on ihan sama vaikka toinen nukkuisi lattialla, kunhan vain on hyvä olla. Lattialla nukkumisesta puheen ollen mulla tuli eilen paska-mutsi-kohtaus, kun E nukahti kesken päivän olkkarin lattialle. Jotenkin se vain nukahti. Kun katsoin sitä niin siinä se leikki iloisesti harson kanssa ja minuutin päästä nukkui. Noh, hyvähän se on, että jossain nukkuu. Alkaakohan mun ote vähän lipsumaan. Täytyy taas ryhdistäytyä, eikä antaa lasten nukahdella pitkin kämppää. Siitähän voi tulla vaikka tapa.

Äsken vielä pyykkikone hurisi, kun irrotin meidän sittereistä päälliset ja pistin koneseen. Tuskin kenenkään tarvitsee tietää meidän ruokalistaa, jonka olisi voinut lukea sitteristä. En tajua, että miten me ollaan saatu ne sellaiseen kuntoon. Niissä oli oikeasti jokaiselta ruokailulta jotain jäämiä. Ja se sitterin pesu ei ole ollut mun tärkeysjärjestyksessä kovin korkealla. Tänään mun äiti kävi meillä ja huomautti asiasta. Siihen mä jotenkin sitten vasta havahduin. Mutta nyt sekin on tehty ja pojat pääsevät aterioimaan puhtaissa sittereissä. Mä niin odotan aikaa jolloin niistä pääsee eroon. Ne vie älyttömästi tilaa, kun ne ovat tuossa levällään. Pojat voisivat oppia reippaasti istumaan syöttötuoleissa.

Silloin, kun ei ollut lapsia niin mietin monesti, että mitä mä en ainakaan anna tai tee mun lapsille. Yksi ehdoton ei oli maissinaksut. Mä alan lepsumaan jo tässäkin asiassa, koska harkitsin ostavani niitä kaupasta. Jotenkin mulla takaraivossa jyskyttää ajatus, että saisin muutaman ylimääräisen oman minuutin jos pojat kiinnostuisivat niistä. Olempa mä kamala, kun ajattelen vain itseäni. Tosin se saatu aika menee siinä, kun mä hinkkaan niitä maissin jäämiä matosta tai vaihtoehtoisesti myös sitteristä ja pojista.

Toinen mitä mä vannotin itselleni etten tee koskaan, oli kaikkien koodien kerääminen. No, keräsin niitä Liberon koodeja ja tänään pääsin sitten ostoksille niiden kanssa. Taas olin paska-mutsi, enkä tilannut pojille leluja. Tilasin toilettilaukun, jossa on kosteuspyyhkeitä, saippuaa ja rasvaa. Onko taas hieman käytännölismpää kuin joku hemmetin kiinnitettävä ampiainen. Mä uskon,että meillä tulee niitä ampiaisia olemaan ihan tarpeeksi, kun pojat ymmärtävät enemmän lelujen päälle. Voin kääntää tämänkin ajatuksen niin,että mä ajattelin vain ja ainoastaan poikien hyvinvointia. Parempi se on,että lapset ovat puhtaita, kun että heillä on ampiainen. Vai olenko mä taas ihan väärässä näiden mun kasvatus/äidinvaisto- ajatusten kanssa???

2 kommenttia:

  1. Mulla on tilaamatta Liberosta, kun meillä on noita amppareita sun muita kolmet eli ei tarvetta. Ja siellä olevat vaatteet eivät ole nyt makuuni (2005 siellä oli aivan mahtavat Legon vaatteet). Noh, ehkä tuon puhdistuspaketin voisi tilata tai sitten vielä odottelen.

    VastaaPoista
  2. Musta ne vaatteet olivat tällä kertaa tosi outoja ja tylsiä. Ja eikö niitä tosiaan ole kuin ne yhdet koot????

    VastaaPoista