lauantai 9. maaliskuuta 2013

Aurinko!

Tänään on ollut reipas lauantai. Kävin heti aamulla klo 10 BodyPumpissa ja vielä alkuillasta poikien kanssa tunnin vaunulenkillä. On ollut niin pirteä olo, kun ulkona on paistanut aurinko. Pakko se on taas myöntää, että valo tekee ihmeitä ihmiselle. Jaksaa paljon paremmin ja olo on pirteämpi.

Pojat ovat oppineet syöttötuolissa istumisen todella hyvin. Meillä syödään kaikki ruoat kiltisti tuoleissa istuen. Tänään jopa sormiruokailtiin poikien kanssa. Napsittiin pöydältä muussattua banaania ja maissinaksuja. E jotenkin hiffasi asian, mutta O paiskoi ruoat aika systemaattisesti lattialle. Mutta ainakin molemmat saivat toteuttaa itseään. Pakko se on myöntyä tilanteeseen ja kulkea rätin kanssa perässä. Ehkä tuo sotkeminen joskus loppuu. Ei me sentään jokaisella ruoalla pelleillä.

Huomenna on poikien puolivuotis valokuvaus. Mun vahemmat haluavat välttämättä, että pojista otetaan kuvat. Mun oli pakko myöntyä asiaan. Toisaalta asia on mulle ihan sama, koska he ne kuvat kuitenkin maksavat. Eilen kävin ostamassa pojille uudet vaatteet kuvauksiin. Molemmilla tulee olemaan vaalean ruskeat housut ja sini-ruudullinen kauluspaita. Housuista sekä paidasta saa käännettyä lahkeita ja hihoja, jolloin ihanat vauvamakkarat tulevat näkyviin. Idea on siis, että pojat ovat paljain jaloin ja t-paita hihasillaan. Saa sitten nähdä, että miten lahjakkaasti kuvaamossa pysytään paikallaan. Jotenkin mulla on vahva epäily, että haastetta tulee riittämään.

Nyt on ihanan rauhallista viettää lauantai-iltaa, kun molemmat pojat ovat jo nukkumassa. E nukahti taas kiltisti omaan sänkyyn lammasriepu kainalossa. O sitä vastoin nukkuu TAAS auton turvakaukalossa. Lueskelin tänään unikoulusta kotona eli tassuttelusta. Se voisi olla tosi hyvä ja kokeiltava juttu, mutta se vaatisi sen, että toinen meistä muuttaisi O:n kanssa olohuoneeseen siksi aikaa. Mun mielestä on epäreilua, että O huutaa keskellä yötä ja herättää samalla E:n. Toisen pitää antaa nukkua kunnolla jos unta riittää. En sitten tiedä, että onko meistä tuohon tassutteluun. Ajattelin katsoa siihen asti, kun pojat ovat virallisesti 6kk, että mikä meno on silloin.

Välillä O nukkuu yöt todella hyvin ja seuraavana yönä saattaa herätä tunnin välein. Nyt mulla on vahva aavistus, että meillä saatettaisiin nukkua ensi yö kunnolla. Pojat olivat kuitenkin vielä illalla ulkona ja sen jälkeen kävimme suihkussa ja söimme ison kasan puuroa. Jotenkin mun vaisto sanoo, että siinä olisi hyvät ainekset kunnon uniin. Jollei O:lla niin ainakin mulla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti