perjantai 22. maaliskuuta 2013

Uni

Mua väsyttää niin paljon, etten jaksa edes mennä nukkumaan. Jumitan vain koneen edessä tekemättä mitään hyödyllistä. Huoh. Meillä on alettu heräämään joka aamu jo ennen klo 7. Pojista on hurjan hauska hihkua aamuisin, mutta mä en jotenkin osaa arvostaa sitä. Pitäisi vain opetella se, että käyn nukkumaan ajoissa niin saan nukuttua edes joskus kunnolliset unet. Yöt tosiaan ovat vieläkin katkonaisia, koska O saa huutokohtauksia keskellä yötä. Viime yönäkin muistaakseni kolme kertaa. Tilanne rauhoittuu heti, kun käyn laittamassa pullon suuhun. Miksi ihmeessä tuo lapsi ei voi osata syödä tuttia? Olisko ihan liian helppoa?

Tänään on ollut perus perjantai. Aamusta sain siivottua kämpän ja pitkin päivää on pyykkikone pyörinyt. Ystäväni kävi myös meillä kylässä ja toi mulle tänne kevättä tullessaan. Sain ihanan pienen narsissin. Mä niin tykkään keväästä ja kukkasista. Odotan innolla, että pääsen jonain päivänä rauhassa kauppaan ja ostamaan itselleni jonkun ihanan kukan pääsiäiseksi. Kukkia ei voi ostaa silloin jos mies on mukana, koska mä en osaa minuutissa päättää, että minkä mä haluan. Mun pitää saada tutkia ja ihastella kaikkia. Kukan osto ei ole sama kuin maitopurkin osto.

Huomenna miehellä on koko päivän kestävä jääkiekkoturnaus ja mä olen taas poikien kanssa keskenään. Mietin, että pitäsikö sitä oikeasti keksiä huomiselle jotain tekemistä. Havahduin tänään siihen, että olen käynyt ulkona viimeksi keskiviikkona. Ja mä en laske parvekkeella olemista ulkoiluksi. Parvekkeella olen aina sen noin 10min päivässä, kun nukutan poikia. Ei ehkä ole kovin terveellistä kykkiä aina kotona sisällä. Mutta ehkä mä huomenna jaksan olla tehokas ja tehdä jotain kivaa.

Meidän jumppasalille on tullut solarium. Mua himottaisi ihan hurjasti mennä ottamaan vähän väriä ihoon. Joskus olen kuullut myös sanonnan, että ruskea läski on kauniimpaa kuin valkoinen. Saisin solariumista hieman väriä tähän kalpeaan kuontaloon. Parasta kuitenkin on se lämpö, mikä siellä on. Mua alkaa jo nyppimään tämä talvi ja lumi. Voisi nyt äkkiä lähtä lumet ja tulla lehdet puihin.

Telkkarista alkaa Espanja-Suomi jalkapallo-ottelu. Mä en tajua, että miten kukaan jaksaa katsoa, kun Suomi ottaa turpaan. Mähän en siis luota lainkaan Suomen urheiluun. Suomi ja urheilu samassa lauseessa on suuri vitsi. Jos kukaan nyt ajattelee, että ollaanhan me voitettu jääkiekon MM kaksi kertaa, niin hei, viidentoista vuoden sisällä. En pidä sitä kovin suurena saavutuksena. Periaatteessa kannatan myös tässäkin ottelussa Espanjaa, koska on niin paljon todennäköisempää, että se voittaa. Näihin tunnelmiin on hyvä lopettaa ja lähteä nukkumaan. Nukkukaa kaikki muutkin hyvin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti