tiistai 2. huhtikuuta 2013

Aurinko, lämpö, parveke

Mä niin nautin tästä, että ilmat alkavat lämpenemään, päivä valostua ja aurinko lämmittää. Olin tänään reipas ja siivosin meidän parvekkeen kuntoon. Nyt täällä on ihana istua ja juoda päiväteetä. Pojat nukkuvat vieressä vaunuissa ja mä nautin. Saan pitkästä aikaa omaa-aikaa kotona poikien kanssa. Mä meinaan ottaa tästä tavan. Aina, kun pojat tulevat iltapäivä unille partsille, mä pistän teen kiehumaan ja linnottaudun tänne. Pitää saada aurinkoa iholle ja lämpöä luille.

Meillä kellojen siirrosta ollaan nautittu. Pojilla on rytmi hieman parantunut. Nyt me ei enää herätä 6.30. Eilenkin pojat valvoivat 20 asti ja aamulla unta riitti molemmilla 8.00 asti. Pitää koputtaa kaikkia mahdollisia puita, että alkaako tämä elämä oikeasti jo helpottamaan noiden kanssa. Mä voisin jo olla sitä mieltä. Yöheräämiset ovat niin so last season.

Me olemme miehen kanssa keskustelleen periaatteellisesti asiasta leikkikehä. Mä olen sitä mieltä, että se leikkikehä voisi olla just meidän juttu. Miehen mielestä se ei taas sovi lapsille lainkaan. Mä perustelin asian sillä, että mä olen noiden kanssa aina kolmestaan kotona ja se tuo mulle turvallisemman mielen, jos saan ne johonkin turvaan siksi aikaa, kun esim. käyn vessassa tai ripustan pyykit. Ajatus ei ole se, että pojat ovat päivässä 8h kehässä, vaan muutamia minuutteja kerrallaan, että mä saan tehtyä jotain. Nyt on jo nimittäin tilanteita, jolloin saan juosta poikien luo kieltämään tekemästä jotain.

Samalla mietin myös sitä, että miten kiva se kehä on laittaa lämpöisellä ilmalla parvekkeelle. Sama kai se on, että missä ulkona pojat leikkivät. Jos tulee lämmin kevät ja kesä, niin mikä sen kivempaa kuin olla ulkona. Ja perustelen parvekkeella kehässä olemisen sillä, että mä ajattelin laittaa tänne kukkia, joissa on poikien mielestä syötävää multaa. Olenko mä muka liian ankara, jos haluan ajatella poikien parasta ja toisaalta sitä, että mä pääsen hieman helpommalla? Enkä mä tietenkään pidä niidä leikkikehässä, jolleivat ne siellä viihdy. Mun mielestä 120x140x70 on aika iso kehä. Kyllä siellä pitäisi kahden 70cm kaverin mahtua istua tai makoilla.

Nyt mä pistän silmät kiinni ja kuvittelen olevani etelän lämmössä. Kuvitelma riittää siihen asti, kun nousen tuolilta ja katson jään peittämää merta ja lumista pakkipaikkaa. Nauttikaa muutkin auringosta ja valosta.

1 kommentti:

  1. Täällä toinen joka on tyytyväinen kesäajan alkamisesta. Kahtena aamunan ollaan nukuttu 7.30 asti, kun pahimmassa tapauksessa Jensku herätti ennen viittä.

    VastaaPoista