sunnuntai 12. toukokuuta 2013

Äitienpäivä

Mulla on elämäni ensimmäinen äitienpäivä äitinä. Eipä tämä tosin hirveästi poikkea muista päivistä. Mä olin taas maailman paskin mutsi ja annoin pojat eilen mun vanhemmille yökylään. Ajattelin,että mun oma äiti saa hyvän äitienpäivälahjan, kun saa olla lastenlastensa kanssa. Mulle paras lahja tällä hetkellä on se, että sain nukkua niin paljon kuin huvitti. Tosin illalla en meinannut saada unta, kun pojat eivät tuhisseet makkarissa ja aamullakin olin enennen 9 hereillä.
 Mies oli yllättänyt ja ostanut mulle lahjan. Tosin toisen lahjan sain jo eilen. Kirjan, eniten vituttaa kaikki. Mun maailmassa kaikki on kuulemma jossain määrin huonosti ja tuo kuvastaa juurikin mun ajattelutapaa. No, niin se kyllä on. Ja mulla on niin kiero huumorintaju, että tykkään oikeasti lukea tuota sarjaa. Mulla on pari vitutus kirjaa jo aiemmin hankittuna.

Toisen lahjan sain aamulla. Ihana pieni lahja/runokirja äidistä. Ei myöskään pidä unohtaa ihanaa muumimamma äitienpäiväkorttia. Mitä sitä ihminen muuta tarvitseekaan. Sain myös juoda aamukahvin ihan rauhassa.


Kohta me lähdetään mun vanhempien luokse hakemaan pojat kotiin ja samalla nautitaan siellä äitienpäivä lounas. Toivottavasti äiti olisi tehnyt jotain herkkua. Tosin mun herkku on kala. Mä niin rakastan erilaisia kaloja. Mies taas inhoaa kalaa, joten mä saan kalaa aina vain juhlahetkinä.


Pitää matkalla poiketa jonkun lepikon kautta keräämässä valkovuokkoja. Valkovuokot ovat mun äidille joku pakonomainen perinne. Ei ole kuulemma äitienpäivä, jollei saa itsekerättyjä  valkovuokkoja. Pitää vissiin sen verran kunnioittaa toisen mielipidettä ja käydä nyhtämässä kukat jostakin pensaikosta.


Mies halusi ehdottomasti käydä ostamassa kukkakaupasta mun äidille kaktuksen. Se on kuulemma poikien lahja mummolle ja miehen lahja anopille näin äitienpäivän kunniaksi. Saa nähdä, että miten äidin huumorintaju riittää. Mä toivon,että se riittää...


Ainiin, ote mun äitienpäiväkortista," PSS: Ei me oikeasti pärjättäisi ilman sinua"

2 kommenttia:

  1. Kaktus anopille...hih!
    Ja tuo ote kortistasi...oih!! <3

    VastaaPoista
  2. Jos sä olit paska mamma kun annoit pojat yökylään, niin sitten olin minäkin. Meillä oli isommat lapset myös yökylässä mummilassa (anoppilassa). Ja meillä oli miehen työkavereita grillailemassa kahteen asti yöllä. Jensku oli kotona ja mies nousi tänään aamulla sen kanssa seitsemältä ja mä sain nukkua YHDEKSÄÄN asti.

    VastaaPoista