tiistai 21. toukokuuta 2013

????

Siis miten mulla voi aina olla näin paska tuuri? Mulla on tasan kaksi vaihtoehtoa. Molemmat ovat tavallaa yhtä huonoja. Mies lähtee kuun vaihteessa Kokkolaan ja on siellä 6kk. Joko pitää sieltä etsiä, joku halpisasunto siksi aikaa, tai meidän pitää jäädä poikien kanssa jouluun asti kotia.

Toisaalta mä haluaisin elää normaalia perhe-elämää, vaikka sitten jossain yksiössä, mutta toisaalta taas hirvittää lähteä toiselle puolelle Suomea poikien kansas. Kaikki neuvolakäynnit sun muut tulevat aika hankaliksi. Eikä me saataisiin lastenhoitoapua varmaan mistään, koska ei tunneta ko. paikkakunnalta juuri ketään.

Miksi aina kaiken pitää olla näin hankalaa? Mä en yhtään jaksaisi miettiä vaihtoehtoja. Pitäisi miettiä paras ratkaisu meidän jokaisen neljän kohdalta. Jos me jäädään lasten kanssa tänne, niin tosi harmillista jos mies näkee poikia vain tyyliin kerran kuussa. Pojat kasvavat ja kehittyvät ihan älyttömän nopeasti niin olisi harmi jos mies ei voi olla seuraamassa sitä.

Eniten mua pelottaa se kaikki vastuu. Miten mä osaan hoitaa poikia yksin? Keneltä mä kysyn,että mitä me nyt tehdään? Kuka auttaa mua, kun on kriisi?

Viime kesänä toivoin,että se kesä olisi ollut viimeinen, jolloin meidän tarvitsee olla erossa. Sekin oli jo aika rankkaa, koska mä olin raskaana enkä voinut elää normaalia elämää. Mutta ehkä se nyt on vieläkin raskaampaa elää ikävässä. Me ollaan oltu kaikkiaan neljä peräkkäistä kesää miehen kanssa erossa. Aina toisella on työt eri puolilla Suomea tai Eurooppaa.

Hitto mä en jaksa nyt pohtia tätä asiaa, lähden siivoamaa. Ciao!

1 kommentti:

  1. Onpa hankala tilanne, kun aika vielä piteni. Jos tulee tenkkapoo, niin mammat neuvoo ja tukee. Jos tulee Kriisi, niin oliko siellä lähellä jotain tuttua auttamaan? Jos päädytte kaikki Kokkolaan, niin alat huudella nyt jo ihmisiä sieltä suunnalta. Ja neuvolat, nehän vähenevät paljon. Onko teillä 10kk neuvola vai mahtuuko tuohon aikaan vain se yksi 1v. neuvola?

    Päädyin kumpaan tahansa ratkaisuun, niin SINÄ pärjäät kyllä. Eri asia on kuitenkin pärjääkö mies näkemättä sinua ja lapsia noin pitkän ajan. Vaikea tilanne kyllä. Itse näin ilman enempää miettimättä varmaan lähtisin lasten kanssa mukaan. Mutta tosiaan, en ole ajatellut kaikkia plussia ja miinuksia vaihtoehdoista. Teepä lista molempien vaihtoehtojen hyvistä ja huonoista puolista. Siten saat ehkä jäsenneltyä ajatuksia paremmin (?).

    VastaaPoista