lauantai 4. toukokuuta 2013

Unikoulu

Meillä aloitettiin unikoulu. En tiedä,että onko tämä rankempaa lapsille vai mulle. Musta tuntuu,että kohta tämä pakka kaatuu. Eilen illalla O huusi kaksi tuntia ja sitten nukahti. Heräsi yöllä vain kaksi kertaa. E tosiaan oli evakossa, ettei häiriinny. Tänään olemme tehneet sellaisen järjestelyn, että E nukkuu olkkarissa omassa sängyssä, että saa olla rauhassa jos O huutelee yöllä paljon. Mikäli kaikki menee putkeen, niin huomenna saavat taas sängyt vierekkäin.

Jotenkin musta on ollut tosi raskasta muuttaa tätä rytmiä. En tiedä, että onnistuuko tämä edes. Toisaalta on tosi kiva,että molemmat lapset ovat nukkumassa jo ennen klo 20, mutta aamulla me ollaan todennäköisesti hereillä jo ennen klo 7 niinkuin tänään. Nyt illalla me huudettiin vain tunti O:n kanssa. Lipsuin sen verran,että istuin sen vieressä paijailemassa ja hyräilemässä. En mä vain voinut jättää toista sinne huutamaan. Toinen tuijottaa mua ihan väsyneenä mantelin muotoisilla silmillään. Mun sydän heltyi. E nukahti myös paijaukseen. Eikä musta paijaaminen edes ole paha. Kyllä lapsi voi nukahtaa paijaukseen. Kyllähän se kosketus rauhoittaa ja on kiva tuntea nukahtaessa, että joku on lähellä.

Päivällä kävin paikallisessa kirppistapahtumassa. Löysin sieltä pojille bodyja. Tosin ne ovat vielä vähän isoja, koska ovat kokoa 86. Meillä nimittäin loppuvat kaikki vaatteet kokoon 80. En usko, että menee kovinkaan kauaa siihen, että O käyttää tuota isompaa kokoa.

Ai,että mua raivostuttaa nuo MM kisat. Meillä on joku *****kanava,josta tulee jääkiekkoa 24/7. Siis voi luoja. Sitten, kun tämä perhehelvetti loppuu niin mä haluan meille jonkun kanavan, josta tulee Sinkkuelämää 24/7. Ekaksi tulee pelit livenä, sitten tulee kooste ja koosteen kooste,parhaat palat, haatsattelu ja uusinta pelistä. Argh, mua pistää vihaksi. Muutenkin suomalainen urheilu on mun mielestä ihan vitsi. Ei me vain voida pärjätä missään. Hah, just kun pääsin sanomasta,että Suomi urheilu on vitsi niin mies viittoili sohvalta. Telkkarissa selvitettiin Slovenian joukkuetta,vaikka Suomi pelaa Slovakiaa vastaan. No, pikku vika. Hyvin siis alkoi tämäkin peli, ei tuo voi mennä putkeen.

Jos mä olisin oikein viisas niin mä menisin nyt nukkumaa, kun pojatkin nukkuvat. Näin ollen mulla olisi yöllä energiaa paijailla ja hyräillä. Mies kitisee, kun ei saa multa huomiota. En siis viitsi vielä linnoittautua makkariin. Musta tuntuu,että musta pitäisi riittää jokaiselle jotain. Pojat, kun lopettavat "vaatimisen" niin mies aloittaa. Huoh, ehkä se on tämä naisen rooli. Välillä musta vain tuntuu,että mä en kertakaikkiaan jaksa. Ja mä eilen imuroin,pesin lattiat ja siivosin muutenkin. Miten täällä voi taas olla tämän näköistä???? Mitä täällä tapahtuu ja kuka täällä oikein sotkee???


1 kommentti:

  1. Mä hommasin itselleni tuollaisen kanavan. Meillä miestä ei voi vähempää kiinnostaa. :D

    Voimia unikouluun ja todennäköistä se on rankempaa Äidille kuin lapselle.

    VastaaPoista