perjantai 14. kesäkuuta 2013

Kynttilät

Kyllä se Suomen kesä on ihana. Juhannukseen on viikko ja mä saan polttaa kynttilöitä. Makoilen sohvalla läppäri sylissä ja kun jaksan katsoa ulos niin en äkkiseltään osaisi sanoa, että onko lokakuu vai kesäkuu. Ulkona lämpötila on varmaan ihan samoissa lukemissa ja muutenkin meno on ihan samanlaista. Tuulee, on synkkää ja vettä tihuttaa. Tämä on kamalaa. Missä on aurinko ja ne ihanat helteet? Tällaiset ilmat syövät suomalaisen jo muutenkin herkkää mieltä. Mun oli pakko laittaa äsken kynttilöitä palamaan, koska täällä oli niiiiin synkkää ja pimeää. Kai mulle kohta iskee jo syysmasennus, joka kestää aina ensi maaliskuuhun, kun aurinko taas kerran jaksaa pilkottaa. Miksi mun pitää asua tällaisessa paskamaassa, jossa ilmat ovat mitä ovat? Aurinko ja lämpö, tänne heti!

Tämä päivä on ollut niin pitkä. Mä en enää edes muista, että mitä mä olen aamulla tehnyt. Aamusta tuntuu olevan aikaa ihan hullun kauan. Mun piti äsken jo käydä nukkumaan, mutta enhän mä saanut unta. Mies on tulossa jossain vaiheessa kotiin. En vain yhtään tiedä, että monelta. Koetin soittaa äsken " tavoittelemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä", sinne kaikkosi sitten viimeisetkin unihiekan rippeet. Nyt mä saan täällä sydän syrjällään odottaa, että selviääkö se ehjänä kotiin. Miten nykypäivänä voi loppua ihmiseltä akku??? Noissa uusissa puhelimissa on aivan älyttömän surkeat akut. Joskus ennen muinoin mun vanhassa Nokialaisessa akku kesti viikon. Miten on mahdollista, että nykyään puhelin pitää ladata joka päivä, jos haluaa sen toimivan. Olisko puhelinvalmistajat pieni tuotekehittelyn paikka? Ihmiset ehkä tulevat toimeen ilman kaikkia niitä sovelluksia. Mitä iloa niistä sitä paitsi on jos akku ei toimi?

Mun pitää huomenna aloittaa pakkaaminen. Mä olen tänään pessyt kolme koneellista pyykkiä, että on kaikki varmasti puhdasta, kun lähdetään. Mulla on joku neuroosi, etten voi ottaa mitään puolipitoista mukaan. No, itseänihän mä tässäkin kiusaan, kun saan pestä pyykkiä ihan urakalla. Sama rumba on kotiuduttaessa. Kumoan kaikki matkalaukut kylppäriin ja pesen kaiken. Kaikkien vaatteiden pitää haista tutulta, kodilta. Oikeesti, ei tämä voi olla normaalia. Mitä munkin kasvatuksessa on mennyt pieleen, että olen tullut näin neuroottiseksi kaikkien asioiden kanssa?

Jos mä ihan hetkeksi koetan laittaa silmät kiinni, enkä enää tälle illalle katso ikkunasta ulos. Hauskaa viikonloppua kaikille.

1 kommentti:

  1. Mulla pyörii täällä eka koneellinen pyykkiä, 3-4 on vielä jäljellä. Me näppärästi pakattiin kaikki käytetyt muovipusseihin ja nyt oli helppoa heittää pussit kylppäriin. Ei tarvinnut arpoa, että olikohan tätä käytetty.... jotain muuta piti myös kirjoittaa, mutta unohtui mitä.

    VastaaPoista