lauantai 31. elokuuta 2013

Vääryys

Tänään kävin pitkästä aikaan autokaupassa. En muista, että milloin viimeksi olisin ko. liikkeessä vieraillut. Jouduttiin miehen kanssa odottelemaan aikaamme siellä ja istuskeltiin ja ihmeteltiin. Minulle iski siellä silmään huutava vääryys.

Silloin, kun olin äitiysneuvolan asiakas ja minulla oli aikaa istua aulassa rauhassa ja odottaa vuoroani niin lueskelin usein siellä lehtiä. Kävin monesti koko pinon läpi, että mitä sieltä löytyy. Oli Vauvaa, Kaksplussaa, Meidän kotia ja TM. Ymmärrän, että mihet pitää saada viihtymään neuvolassa. Mutta mitä on autokaupassa. Melkein voin sanoa, että nainen on yhtä pihalla autokaupassa kuin mies neuvolan aulassa. Naiselle oli autokaupassa tarjolla vain TM ja Autobild. Missä oli kaikki Kotivinkit, Me naiset ja muut naisten lehdet?
Tässä tätä tasa-arvoa taas on. Miehet kyllä otetaan huomioon naisten paikoissa, mutta naisia ei miesten paikoissa.

Meitä ennen oleva asiakas oli todella vaikea. Kuulimme kuinka hän kitisi, nillitti ja valitti kaikesta. Arvatkaapa mitä, hän oli nainen. Kaikesta huolimatta mä olen vahvasti sitä mieltä, että naisen pitäisi olla aivan hiljaa autokaupassa. Kommentoida saa vain ja ainoastaan penkkien ja auton väriä. Toki poikkeuksiakin naisissa löytyy, ettei pidä täysin yleistää. Mutta nämä naiset tietävät, että ymmärtävät eivätkä yritä esittää viisaampia kuin oikeasti ovat.

Kaikesta huolimatta saatiin auto ostettua ja kohta päästään kurvailemaan uudella autolla. Jollei arki olisi liian luxusta niin taidankin tästä mennä vaihtamaan toisen lapsen kakkavaipan...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti