torstai 5. syyskuuta 2013

Joo Joo

Joo joo, mä kirjotan paljon useammin, kun tulee syksy. Just joo. Niin kuin tässä olisi aikaa yhtään mihinkään. Sekin pieni hetki vapaa-ajasta menee kaikkiin sataan kotihommaan. Mä en kertakaikkiaan voi käsittää, että miten meillä voi olla koko ajan niin sotkuista. Ei riitä, että mä imuroin joka toinen päivä, koska aina on lattiat täynnä murusia, paperisilppua sun muuta ryönää. Mä en ehdi tehdä mitään muuta vapaa-ajalla kuin siivota tätä meidän kotia.

Muhun iski viikonloppuna joku maailmankaikkeuden keuhkotauti. Mua yskittää aivan tajuttomasti, väsyttää, kurkku on kipeä, muttei kuumetta. Mun asteikolla ei voi olla kipeä, jollei ole kuumetta. Joten siksi me ollaan poikien kanssa taas touhuttu viikolla vaikka ja mitä. Mm. eilen me oltiin mummolla ja torilla, tiistaina taidettiin olla ihan vain kotosalla ja maanantai meni uutta autoa hakiessa. Tänään pojat olivat pari tuntia hoitajan kanssa, että mä pääsin parturiin. Kävin paikallisessa ammattikoulussa leikkuuttamassa mun hiukset. Voin rehellisesti sanoa, että oli aivan todella mainio hinta-laatusuhde. Ennen joulua meinasin mennä teettämään vielä värjäyksen ja jotain muuta kivaa.

Toissapäivänä me tehtiin pojille oma huone. Mulla palo lopullisesti hermot poikien yöheräilyihin. Ensimmäisenä yönä muutoksesta ei ollut mitään eroa vanhaan, mutta viime yö oli jo paljon parempi.

Äsken lukiessain jotain citymarketin mainosta, mulla iski taas epätoivo. Pääkirjoituksessa mainittiin, kuinka juuri se numero on tehty kiireisestä arjesta kärsiville perheille, joissa on kasvavia lapsia. Okei, ensimmäisen sivun tarjoukset olivat kiinnostavia. Ruokaohje puolella oli juttu merirosvokurkuista. Kiva idea, mutta ehtiikö/viittiikö/jaksaako/huvittaako jota kuta oikeasti askarrella viikolla lapsille merirosvokurkkuja. Tsiisus, että alkoi taas ärsyttämään. Mä just ja just saan ruokittua pojat tavallisella ruoalla saatika, että alkaisin piirtämään paperille merirosvolippu niiden ruokaan. Tällä hetkellä meidän ruoasta 90% päätyy kuitenkin lattialle. Mikäli siis sitä ruokaa syödään omin käsin. Ja miksi sitä ei syötäisi, kun mikään muu ei kelpaa. Kaikki pitäisi saada laittaa suuhun ITSE. Jotenkin mä en oikein jaksa arvostaa tätä taidon harjoittelemista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti