tiistai 1. lokakuuta 2013

Hanskat

Voiko olla mitään vaikeempaa kuin hanskojen pukeminen pienille lapsille?Miten ne peukalot saa oikeille kohdilleen ilman, että sormet kateavat tai mun pinna?

Äsken taas raahasin tämän porukan ulos. Pojilla oli sisällä virtaa vaikka kuinka paljon, mutta mikä lamaannus kävi, kun päästiin ulos. Molemmat jäkittivät paikoillaan, eivätkä suostuneet leikkimään. Oli työntökärryä, lapiota, ämpäriä ja vaikka mitä mukana. Mutta ei, meidän pojat vain istuvat ja jossain vaiheessa heittäytyvät jopa makaamaan maahan. Siinä vaiheessa olisi tehnyt mieli huutaa, että MIKSI? Miksi mä edes yritän?

Itsellä oli hiki ennen kuin sain pojille edes ulkovaatteet päälle. Kun vihdoinkin päästiin ulos, niin ei mitään intoa leikkiä. Kyllä tuli taas niin reipas olo että. Ihan kuin mä nauttisin tuosta ulkona palelemisesta. Yleensä ulkoa tullessa on ihana reipas ja pirteä olo. Nyt mua vain raivostuttaa tämä koko tilanne. Joo, on todella pientä, mutta silti mua saa kiukuttaa, että tein taas aivan turhan homman. Nyt pojat ovat jo ekoilla päikkäreillä.

Muutenkin musta tuntuu, että pojat vedättävät mua ihan kuus nolla. Eilen O nukkui kolmet päikkärit ja E yhdet. Mukava siinä järjestää noin kuusi ruokailua vuorokaudessa, koska molemmat ovat hereillä täysin eri aikaan. Samoin yöllä. Ensimmäinen herätys oli jo ennen yhtä, seuraava taas neljältä. Miksi musta tuntuu, että kaikkien muiden lapset nukkuvat päivisin yhdet max. kahdet unet ja samalla täydet yöunet. Joo ei meillä. Jotenkin tuntuu, ettei nuo nuku koskaan tai että me ei saada ikinä mitään normaalia rytmiä meidän lapsille. Usko loppuu...tätä on kestänyt jo vuoden.

Onhan meillä myös opittu uusi temppu. Kaikkie kaappien perusteellinen tyhjentäminen. Mun on varmaan pakko teipata kaikki kaapit ja laatikot kiinni. Mä en päivässä ehdi muuta tehdä kuin korjata poikien levittämiä tavaroita. Koeta tässä nyt sitten pitää kämppä siistinä.

Ai kappas, parvekkeella ollaankin jo hereillä. Nukuttiinhan meillä taas reippaasti puoli tuntia. Tästä tulee niin pitkä päivä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti