maanantai 28. lokakuuta 2013

Juoksu

Nyt mä sen päätin. Mä alan harrastaan tässä ohella juoksua. Ajattelin laittaa päämääräksi, että jaksisin juosta loppukeväästä tai alkukesästä puolikkaan maratonin. Mun on pakko saada talveksi joku projekti, koska muuten mä en kestä tätä talvea. Aivan pakko saada jotain ajateltavaa, että aika menisi nopeammin.

En muista, että milloin syksy olisi ahdistanut mua näin paljon. Koko päivän on satanut vettä ja ollaan oltu poikien kanssa sisällä. En todellakaan mene seisomaan tuonne sateeseen katsomaan, kun lapset tuijottavat mua hiekkalaatikon reunalta. Pojat ovat ulkona nukkumassa, joten eiköhän siinäkin saa raitista ilmaa.

Tänään mä sain järkättyä itelleni huomiseksi parturin ja siksi aikaa meille lastenhoitajan. Menen taas ammattikoululle. Pelkkä leikkaus maksaa vain alle 15e ja ainakin viime käynnin jälkeen mä olin tosi tyytyväinen. Eikä tätä mun tukkaa saa kovin helposti pilalle. Tämä näyttää tällä hetkellä aivan variksen pelättimeltä. Vähän on kasvanut pois mallista. Pakko tehdä tälle jotain, koska meillä oli miehen kanssa ajatus lähteä lauantaina Helsinkiin. Mä niin haluan Ikeaan. Tänään olen jo vaivihkaan suunnitellut mitä mä sieltä tartten. Ainakin olkkariin uudet verhot, päiväpeiton, helmalakanan ja kaikkea sälää.

Eilen illalla meinasi taas usko loppua, koska E valvoi 22 asti. Eli vanhaa aikaa kello oli jo 23 ja toinen vielä kirkui sängyllä leikkien. Mä en kertakaikkiaan tajua, että miten mä saan nuo lapset illalla nukkumaan ajoissa. Mun keinot alkavat loppumaan. Ei siitäkään ole apua, että nukuttaisiin vain yhdet päikkärit. Tänäänkin herättiin jo klo 7 niin ei nuo millään jaksa valvoa pitkälle päivään, että vain yhdet unet riittäisi.

Tämäkin päivä on ollut taas ihan tajuttoman pitkä. Mun on pakko keksiä päiviksi poikien kanssa enemmän ohjelmaa, koska ei tätä menoa täällä jaksa. Mä olen katsonut varmaan kymmenen kertaa kelloa eikä se koskaan näytä sitä mitä mä haluan. Mä vain odotan, että mies tulee kotiin, että mä pääsen ulos haukkaamaan happea.

1 kommentti:

  1. Mulla on nyt tuo juoksentelu vähän jäänyt. Haavena oli että olisin vielä kertaalleen kympin juoksut (kun tapahtumajuoksu jäi väliin sairastelun jälkeen). Taitaa juoksut jäädä kohtapuolin vain salille juoksumatolle. Katsellaan.

    VastaaPoista