maanantai 21. lokakuuta 2013

Päiväunet

Voitteko kuvitella, että mä sain nukkua tänään päikkärit. Anoppi hoiti poikia niiden päikkäreiden jälkeen ja mä sain nukkua just silloin, kun mua oikeasti nukutti. Mulla oli niin loistofiilis, kun sain kerrankin nukkua. Miten ihminen voikaan rakastaa nukkumista näin paljon? Nyt mä taas jaksan muutaman viikon reippaasti, kun sain hetken levätä ihan täydessä hiljaisuudessa ja rauhassa. Ah, niin ihanaa.

Välillä mä mietin, että tämä meidän arki on ihan paskaa. Mä olen poikien kanssa koko päivän keskenäni täällä. Mies lähtee töihin 6.30 ja tänään palasi vasta klo 20. Eipä tilanne paljoa kesästä muuttunut, kun olin kaikki viikot yksin. Jotenkin mua aika ajoin ahdistaa se, että me ei ehditä koskaan viettämään aikaa kahdestaan. Iltaisin, kun aikaa saattaisi olla, niin meidän O nukkuu samassa sängyssä. Miten riemukasta.

Tänään juuri puhuttuniin anopin kanssa siitä, että miten meidän pojista kasvaa monstereita mun ollessa paikalla. Kävin päivällä 10 minuuttia kaupassa ja kaikki oli mennyt kivasti. Mitä tapahtuu, kun mä tulen kotiin. Kamala huuto ja kiljuminen alkaa. Miksi nuo lapset ovat aina kamalia monstereita mun ollessa paikalla? Onko tähänkin vastaus vain se, että koska sä olet äiti niin ne kiukuttelevat sulle.

Mä kovasti harkitisin tänään, että mä käyn seuraavasta lastenhoitorahasta ostamassa itselleni D-vitamiinia ja pyydän joulupukilta lahjaksi kirkasvalolampun. Jos mä sillä kompinaatiolla selviäisin tästä talvesta. Nyt on monena aamuna iskenyt epätoivo, koska poikien herätessä ulkona on ollut liian pimeää mun makuun. Ja varsinkin liian kylmää. Auton ikkunat ovat olleet jäässä, meri tyyni ja ilma näyttää kirkkaalta. Se tietää aina kylmää päivää.

Kenellekään ei varmasti tule yllätyksenä se, että meillä ei lapset nuku. O piehtaroi sängyssä vailla väsymyksen häivääkään. Miksi tuo lapsi ei voi nukkua niin kuin veljensä?? Miten kaksi samaa ruokaa ja muutenkin samanlaisessa ympäristössä olevat lapset eivät voi nukkua samaan aikaan.

Ainiin, meillä on opittu roikkumaan lipaston laatikoissa. Ikean laadukas tv taso laatikoiden kanssa on meidän poikien jäljiltä solmussa. Kirjaimellisesti laatikon kiskot ovat mutkalla. Pitää varmasti viikonloppuna mennä osamaan tv taso jossa on massiivipuiset ja teräksiset kiskot, etteivät meidän terroristit saa niitä solmuun...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti