tiistai 22. lokakuuta 2013

Tulva

Kiusaan teitä ihmisiä mun kirjoituksilla vielä tänään. Mummo pitää pojista niin hyvää huolta, että mulla on jopa liikaa aikaa istua koneella.Enkä osaa tehdä mitään oikeasti järkevääm mun omalla ajalla. Tänään olen suonut itselleni jo reilun tunnin aikaa itsekseni. Päivällä makoilin hetken sohvalla lukien kaikkea hömppäjuttuja tabeltilta ja vielä alkuillasta pääsin kauppaan vartiksi ihan yksin. Varmasti monella herää kysymys, että miksi en tee enemmän asioita itsekseni, kun kerrankin olisi aikaa. No siihen on helppo vastaus. Lapsilisät tulee perjantaina ja mä en kertakaikkiaan raaski jättää huutavia lapsia kotiin pitkäksi aikaa. Jo mun kaupassa käynnin aikana O raukka huusi kuin hyeena. Vahvasti musta alkaa tuntua siltä, että mä tosiaan olen liikaa mun lasteni kanssa. Ne ovat kohta jo liian riippuvaisia minusta.

Voitteko kuvitella, että mä todella podin huonoa omaatuntoa siitä, että mä laitoin oven perässäni kiinni ja lukkiuduin toiseen huoneeseen lasten ollessa hereillä. Mun päässä on ajatus vain siitä, että mä voin levätä silloin, kun lapsetkin nukkuvat. Paitsi, että yleensä ne nukkuvat 30-60min, eri aikoihin.Mä tiedän, että se on väärin ajatella noin, mutta mä en voi sille mitään. Kamalaa olla näin riippuvainen noista kahdesta ihmisestä, jotka toisinaan ajaavat mut hulluuden partaalle.

Mä olen taas syksyn tullen innostanut sisustamisesta. Tänään mä ajattelin, että mä maalaan valkoiseksi nuo meidän pari lipastoa. Nyt ne ovat banaaninlehden väriset, koska ne ovat tehty jostain banaanin lehdistä tai oksista. Mietin, että mä käyn viikonloppuna ostamassa maalia ja vedän niihin valkoisen maalin päälle. Samoin mä tänään pyysin tarjouksen parista sisustustarrasta. Toisaaltahan nuo lipastot voisivat olla myös tummanruskeat. Hmm, täytyypä miettiä.

Sanoin joskus hiljaa mielessäni, että mä en ainakaan koskaan laita meidän seinälle mitää niin tyhmää kuin sisustustarrat. Keksin kuitenkin niin ihanan idean, että pakko mun on tuo päästä toteuttamaan.
Poikien huoneeseen haluan tarroilla tehdä taulun jossa lukee "kaksi maailman kauneinta, kaksi maailman tärkeintä, kaksi maailman pienintä ja tärkeintä sydäntä". Tuo teksti on Jipun biisistä kaksi maailman tärkeintä.

Toisen tekstin mä tahdon meidän keittiön kulkuväylään. Siihen tulisi teksti "save water, drink wine".Joo, on vähän mauton, mutta niin olen mäkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti