torstai 28. marraskuuta 2013

Armoa

Tällä viikolla mä olen nukkunut tosi huonosti. En tiedä,että mistä se on johtunut. Tai oikeastaan mä kyllä tiedän. Joka ilta mennessäni sänkyyn mä pelkään sitä, että milloin pojat nousevat huutamaan. Tuota iltahuutoa on jatkunut jo aivan liian kauan. Mun mielestä pienten lapsien pitäisi olla aivan viimeistään nukkumassa klo 21. Joo, ei meillä vaan olla. Mä en enää tiedä,että mitä teen noiden kanssa väärin. Ollaan nukuttu yhdet, kahdet, lyhyet tai pitkiä unia niin millään ei ole vaikutusta. Samanlainen meteli on illasta toiseen. Mulla alkaa taas usko loppua.

Tänään tajusin taas,että miten armottomia lapset ovat. Mulla on ollut tosi voimatan olo eilen ja tänään. Nyt kurkku tuntuu ikävän karhealta, että eiköhän sieltä joku kurkku tauti iske. Mä olisi halunnut levätä edes viisi minuuttia rauhassa sohvalla. Edes sitä aikaa mulle ei suotu. Samantien, kun pääsin sohvalle, niin minuutin päästä molemmat roikkuivat sohvan reunassa kiinni. Eikä sillon todellakaan voi levätä jos kaksi sekopäätä roikkuu ja hyppii mun päällä. Se pomppiminen nostaa enemmän verenpainetta, koska pelkään niiden tippuvan.

Onneksi mulla oli tänään seuraa. Seura ja huono huumori pelasti tämänkin iltapäivän. En muuten tiedä,että miten mä olisin selvinnyt sinne asti, kun mies tulee töistä kotiin.

Äsken olin taas raivaamassa tätä meidän sotatannerta. Tajusin,että mä olen unohtanut ostaa tiskikoneen tabletteja. Voi miten kiva, että päästään huomenna varta vasten poikien kanssa kauppaan ostamaan niitä. Mä olen lippaa myöten täynnä pukemista, riisumista, autoon nostamista ja sieltä pois ottamista. Tällä viikolla olen tehnyt sen taas kohtuullisen monta kertaa.

Mulla on nyt kiukkuinen, väsynyt ja turhautunut olo, että pakko lopettaa kirjoittaminen. Tästä kirjoittamisesta on tullut mulle kanava, jossa puran omia tuntojani.

Ainiin, tänään en päässyt edes lenkille, kun ulkona satoi räntää. Se masensi tämän päivän lopullisesti.
Jos tämä päivä pitäisi muokata lauseeseen niin se olisi: Pissaa lattialla,paskaa lakanoissa, puhelin pöntössä ja räntää taivaalla.  Kiitti moi.

Lakanoista tulikin mieleen,että pitää ne puhtaat lakanat laittaa niiden poisotettujen tilalle. Mä jo luulin pääseväni sänkyyn heti. Vielä siis yksi ponnistus tälle iltaa ja sitten pää tyynyn.

1 kommentti: