keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Kuiskaus

Jos mä aivan hiljaa sanon,että meidän pojat ovat oppineet jotenkin nukkumaan. Tajusin,että pieni ongelma on se, että ne eivät nuku omissä sängyissään. Loppu viimen se taitaa olla aika sama,että nukkuuko ne vaikka vessassa, kunhan vain nukkuvat. Näköjään sitä ei ole koskaan tyytyväinen. Ennen valitin,kun en saanut nukkua ja nyt kun saa nukkua niin valitan siitä,että meitä on liikaa sängyssä.

Edellisessä kirjoituksessa vai oliko sitä edellisessä kerroin meidän mahdollisesta tulevasta ensimmäisestä häämatkasta. "Me ei kyllä mihinkään Tallinnaan mennä,koska se on niin nähty". Eli me siis varattiin Tallinasta kylpyläviikonloppu. Puolustan itseäni tässä sen verran,että tuo oli ainoa matka Ruotsin risteilyn kanssa, jotka sopivat meidän aikatauluihin. Mä olen aina halunnut viettää ensimmäistä hääpäivää eläkeläisten valloittamassa kylpylässä.

Toisaalta tässä kaaoksessa on ihan sama minne sitä pääsee lepäämään. Voisin levätä ja olla rauhassa pari päivää ihan vaikka vain laivassakin.

Kyllä sitä ihminen ja sen tarpeet muuttuvat lasten saannin myötä. Mietittiin miehen kanssa, että jos otetaan vain matka jonnekkin ja mietitään sitten paikan päällä jotain majotusta meille. Molemmat innosuttiin asiasta tosi paljon, kunnes aloimme miettimään. "Kyllä sitä tahtoisi,että ainakin ekana yönä olisi paikka jonne mennä", "no, olishan se kiva päästä aamulla helposti aamiaiselle", "enkä mä kyllä jaksais mitään seikkailua, mä haluan mennä lepäämään ja vain hengailemaan". Ael (aikana-ennen-lapsia) me oltaisiin toteutettu tuollainen reissu. Nyt sitä arvostaa kaksinkeskistä aikaa niin paljon,ettei huvita seikkailla. Haluan päästä siitä mistä aita on matalin tai mistä se aita on jo kaatunut.

Eilinen kirppari tuotti mulle jopa voittoa. Jes! Ainut ongelma on se,että siellä meni eniten vain mun vaatteita ja jotain sälää. Nyt mulla on sunnuntaiksi varattuna pöytä viikoksi ihan oikealle lastentavara-ja vaatekirpparille. Jos mä siellä saisin noita lastenvaatteita paremmin menemään.  Mä vähän uumoilinkin,ettei tuolla kirpparilla lastenvaatteet mene, koska siellä kävijät ovat pääasiassa vanhoja ja venäläisiä. No, meni ainakin jotain.

Astianpesukoneen valot tuojottavat mua, että se pitäisi mennä ottamaan pois päältä. Ja, josko sitä ehtisi haukkaaman jotain ennen kuin lapset heräävät.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti