torstai 21. marraskuuta 2013

Kynttilä

Siis ei hyvää päivää tätä ilmaa. Eihän tässä ole mitään järkeä. Ulkona on koko ajan pimeää. Aamusta iltaan on kynttilät palamassa. 

Eilen illalla meillä oli taas nukkumiskriisi. Tällä kertaa se oli E:n kanssa. Mä en tajua, että miksi nuo lapset eivät voi nukkua niin kuin lasten kuuluu. Ei taas auttanut mikään muu, kuin ottaa toinen viereen. Kai nuo lapset tarvitsevat niin paljon läheisyyttä, että pitää ilallakin nukkua viereen. Musta on ihana katsoa, kun toinen nukahtaa viereen. Mikään ei ole niin rauhoittavaa katsella kuin lapsen nukkuminen.

Eilen E:tä tuijottaessa mä tajusin, että se oli oikeastaan ensimmäinen kerta, kun mä muistan, että meillä on yhteinen hetki. Onhan niitä hetkiä ollut, mutta joko mä en muista niitä tai sitten en ole vain ajatellut niitä. Olen vain halunnut itse nopeasti nukkumaan ja olen "suorittanut" lapsen nukkumaan laittamisen. 

Joskus kuulin sanottavan, että monikkoäidit eivät muista ensimmäisestä vuodesta mitään. No, mä voin nyt reilun vuoden jälkeen allekirjoittaa ko. asian.  Muistelin tänään vauva-aikaa tuijotellen kuvia koneelta. En mä muista niistä ajoista mitään. Mä olen vain kuvitellut muistavani. Monet asiat ovat täysin pimennossa. 

Ne ajat, jolloin me kannettiin vaunut sisälle, jotta lapset nukkusivatvat edes hetken. Lapsia on nukutettu kehdossa, kaukalossa, vaunuissa, pesässä, vieressä, samassa ja eri vuoteissa. 

Viikonloppuna mua kovasti houkuteltiin laittamaan poikia tarhaan. En mä voi niitä vielä minnekkään laittaa, koska nyt mä alan saamaan tästä arjesta kiinni ja jopa muistamaan jotain. Mä voin käsi sydämellä sanoa, että meillä on joskus jopa kivaa poikien kanssa. Jos mä olen kokonaan unohtanut poikien vauva-ajan, niin kyllä mä haluan olla niiden kanssa nyt, kun mä ehkä kykenen jotain muistamaan.   

Kylläpä oli nyt paatoksellinen teksti, mutta kai se sopii tähän synkkään ja pimeään torstai päivään. Ja joo, piti tarkista,että onko tänään edes torstai. Ei se muisti vissiin ihan viellä täysillä pelaa. Ja tässä tilassako pitäisi ihmise mennä töihin. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti