sunnuntai 24. marraskuuta 2013

Sunnuntaisiivous

Miten voikaan olla ihanaa,kun koti on siisti. Ainakin sen pienen hetken, kun lapset nukkuvat.

Tänään mä olin reipas ja tein joulusiivon kotona. Pesin uunin, vessan, kylppärin seinät, keittiön ovet ja miehen vaatekaapin. Nyt on hyvä mielin, kun on saanut jotain aikaiseksi. Se tunne on ollut jo niin pitkään päällä, että mä tuijotan jotain likaista kohtaa ja mietin, että mä siivoan sen kohta. Se kohta ei vain ole tullut. Joku katastrofi on aina iskenyt kulman takaa.

Mulla itselläkin on paljon parempi fiilis, kun olen saanut kaikki hoitamattomat asiat hoidettua. Mua on niin rassannut meidän uuni, josta hädin tuskin on nähnyt lasista läpi. Samoin kylppäri. Ah, mutta nyt se on tehty. Se vain vaati sen, että joku on lasten kanssa sillä aikaa. Niiden kanssa siivoaminen on lähes tulkoon mahdotonta. Aina on joku roikumassa räteissä,vadissa ja jalassa.

Kello on vasta tuon verran ja meillä on makkarissa hiljaista. Jäisikö meillä tänään miehen kanssa enemmän kuin minuutti aikaa olla kaksitaan? Eilen kello oli taas ties mitä, kun pojat suostuivat nukahtamaa, meidän väliin. Se pikkuisen korventaa ihmsen parisuhdetta, jos jokaisena iltana viikosta pari keskenkasvuista nukuu välissä. Siinä on maailman paras ehkäisykeino. Kai mäkin voisin tuon kierukan heittää mäkeen, kun lapset nukkuvat joka yö meidän välissä. Missä kohtaa päivää sitä ehtisi mieheen edes koskea.

Aamusta mä olin jo klo 10 kirpparilla viemässä tavaroita. Mä niin toivon,että pääsisin niistä lopuistakin poikien pienistä vaatteista eroon. Jos ne ei mene kaupaksi niin teen päivän hyvän työn ja vien ne joulupataan. Sieltä ne toivottavasti menevät jollekkin, joka niitä tarvitsee.

Mulla oli tänään parin minuutin spa-hetki. Tosin O oli mun kanssa suihkussa jakamassa tämän lämpösen suihkun ja sen ihanan suihkusaippuan tuoksun. Laitoin suihkun jälkeen namaan naamion. Ostin joku aika sitten H&M:ltä kasvonaamioita. Ensin ajattelin niiden olevan jotain sekundatuotteita, mutta mä ole todella positiivisesti yllättynyt niistä. Kaikki kolme, joita mä olen ehtinyt kokeilla ovat olleet tosi hyviä. Tänään laitoin kuorivan naamion ja voin sanoa, että ainakin nenästä poistui muutama mustapää ja iho tuntui selvästi puhtaammalta. Voin siis suositella ko.tuotetta.

Makkarin on ollut hiljainen jo 10min. Mä ehkä uskallan laittaa koneen kiinni ja kömpiä miehen viereen sohvalle, ettei tarvitse pelätä,että kohta makkarista kuuluisi huutoa. Tosin kohta tässä pitää mennä jo nukkumaan, koska miehellä on taas aamusta aikamoinen ajomatka töihin.

Onneksi mulla on ensi viikolla auto käytössä niin voidaan keksiä poikien kanssa jotain kivaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti