keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Hästäg Ninni sydän

Voi hyvää päivää millainen päivä on tänään ollut. Ensiksi täytyy sanoa,että pojat ovat olleet ihmisiksi, mutta kaikki ne muut ihmiset. Apua, mihin mä joudun kaikkien mielipiteiden, arvosteluiden ja asenteiden kanssa.
Mä en tiedä,että pitääkö mun oikeasti itkeä vai nauraa. Ehkä mä nauran, en voi muutakaan.

Otin tänään omaa aikaa illalla ja kävin pienvenesatamassa kahvilla. Oli ihanaa istua kahvikuppi kädessä YKSIN. Ei tarvinnut puhua kenellekään. Taidan tehtä tuosta tavan. Paska mutsi, joka käy kahvilla ilman lapsia.

Mä olen monesti miettinyt, että miksi ihmiset puuttuvat niin kovasti muiden ihmisten asioihin. Kuitenkaan mistään asiasta ei voida puhua päin naamaa. Aina tavatessa ollaan hyvää päivää kirvesvartta- linjalla, mutta seläntakana keskustellaan milloin mistäkin. Päivä päivältä musta alkaa enemmän tuntua siltä, että mä tahdon pois kauas täältä matkustaa. Se tunne, kun saat aloittaa elämän täysin uudessa paikassa. Miehen kanssa puhuttiin asiasta ja se kuulosti todella houkuttelevalta.

Miksi sitä pitää märehtiä samassa paikassa koko ajan? Mä pelkään, että musta tulee kiukkuinen keski-ikänen nainen, joka ei tee muuta, kun käy töissä ja kuskaa lapsia harrastuksiin. Miksei elämään mahtuisi muutakin? Sen työn ja harrastuksiin kuskaamisen väliin jää niin paljon aikaa, jolloin voi tehdä jotain koko perheen kanssa. Mä olen myös vahvasti sitä mieltä, että meillä suomalaisilla on paljon opittavaa perhekulttuurista. Suomalaisten perhekulttuuri on mielestäni pääsääntöisesti aika perseestä, ihan näin suoraan jos sanotaan. En mä halua elää niin. Mä haluan jotain muuta.

Päivällä mietin,että tästä blogista on enemmin ja enemmin tullut mulle aggression purkaus paikka. Tänne mä voin purkaa mun tuntoja. Mulle on aivan sama,että mitä ihmiset mun ajatuksista ovat mieltä. Jotkut varmaan pitävät mua täysin hulluna ja epäsopivana äitinä. Ehkä mä ajattelen samoin jostain muusta. Olkaamme siis jokainen sellaisia kuin olemme. Ei viitsittäisi muuttua vain siksi, että joku muu tahtoo niin.

Tämä tekstin otsikoksi mä lupasin laittaa hästäg Ninni sydän, koska tänään kävimme niin syvällisen keskustelun, kaikesta. Ei mistään sen kummemmasta. Ihana,että on ihminen lähellä, joka kuuntelee. Samalla mä ikävöin tosi paljon mun ystäviä, joita mä näen harvemmin. Onneksi tulee joulu ja te kaikki ihanat tulette tänne meidän tuppukylään. Silloin voin sanoa hästäg kaikki mun ystävät.

1 kommentti: