sunnuntai 15. joulukuuta 2013

Herra hakkarainen

Kyllä voi kaksi pientä lasta olla kovapäisiä. Jokaisesta asiata saa olla vääntämässä.Jos jossain vaiheessa toinen saa käteen esim. mun puhelimen niin karkuun juostaan kirkuen ja huudetaan hulluna, kun otan puhelimen pois kädestä. Jokaisesta asiasta pojat saavat keskenään taistelun aikaan. Kaikkia tavaroita pitäisi olla kaksi samanlaista. 

Eilen kävimme koko porukka paikallisen monikkokerhon pikkujouluiasa. Kyllä oli aika vallaton meno, kun lapsia oli niin paljon paikalla. Jopa meidänkin lapset leikkivät enemmän ja vähemmän kiltisti toisten lasten kanssa. Yllätyin,että miten ihmismäisesti siellä osattiin käyttäytyä. Kerhon nuorimmat osllistujat olivat 3,5kk ikäiset tyttö ja poika. Voi,että miten ne olivat suloisia. Mä tietenkin sylittelin niitä ja kanniskelin ympäriinsä. Miehen kanssa mietittiin autossa, että kummallakaan ei ole mitään muistikuvaa siitä, että meidän lapset olisivat joskus olleet niin pieniä.

Meidän pojat eivät oikein tykänneet siitä, kun annoin huomiota pienille vauvoille. Molemmat tuijottivat mua hämmentyneenä isän sylistä. 

Tänään meinattiin mennä koko porukalla käymään joulumaassa. Ei mitään käsitystä,että mitä siellä on. Kuulemma poroja ja siksi mies sinne niin innokkaasti on menossa. Kai siellä on myynnissä ylihintaisia joulukakkuja ja piparkakkutaloja. 

Mulla olisi vielä pannussa kahvia jäljellä. Kai se pitää ottaa itseään niskasta kiinni ja ruveta hommiin. Jotenkin se hommiin ryhtyminen ei huvita. Koko perheen miesporukka on kylppärissä. Mä en edes uskalla mennä katsomaan,että mitä siellä tapahtuu. Äsken kuului huutoa, että mitä sä laitoit suuhun? Ai kuivuneen makaroonin. Miksi meillä on vessassa kuivuneit makarooneja, joita lapset käyvät löytämässä ja syömässä.

Tällä viikolla mä olen taas oppinut äitiydestä uuden asian. Jos täällä on yli kaksi minuuttia hiljaista niin jossain tapahtuu jotain kiellettyä. Tänä aamuna lapset olivat liian pitkään hiljaa ja silloin taas tapahtui. Purkki Herra Hakkaraisia oli saatu auki ja niitä syötiin onnellisena lattialla. Voi olla,että tulee laksatiivisia vaikutuksia. Huoh. Onneksi ei ole koko purkkia syöty. Ja mistä ne ovat sen purkin saaneet käsiinsä??? Kaikki pitää varmaan nostaa mahdollisimman ylös ja laittaa jokaiseen kaappiin lukko.

1 kommentti: