maanantai 16. joulukuuta 2013

Kipu

Hammas oli hivenen kipeä aamulla ennen lääkäriä. Nyt sitä koskee kunnolla. Koko onnettomassa hampaassa ei edes ollut vikaa! Vika löytyi ikenestä, joka oli hankautunut pahasti hampaassa olevaa rengasta vasten. No nyt on rengas poissa ja ien saa olla rauhassa. Mä jo ajattelin kauhuissani, että nyt tarvitaan vähintään juurihoito, mutta ei onneksi. Selvittiin vähällä.

Lääkärin jälkeen kävimme poikien kanssa moikkaamassa mummoa. Aluksi oli tarkoitus, että mummo olisi tullut meille, mutta meillä on niin kamala kaaos, etten voinut ottaa vieraita tänne. Äsken hammaskivusta saadulla energialla siivosin ja ihan pesin lattiat kontaten. Luoja, että lasten jälkeen voi lattiatkin olla siivottomassa kunnossa.

Ennen (aikana,jolloin lapset pysyivät hieman paikoillaan) asunnon viikkosiivoukseen meni noin tunti. Nyt tässä menee taas koko ilta. Vessaa on turha kuvitella pesevänsä poikien ollessa hereillä. Molemmat uittavan käsiä vessanpöntössä, jonne on just kaadettu kloritia. Jotenkin mä haluan välttää tämän tilanteen. Ennemmin siivoan sen illalla, kun mies on katsomassa poikia sen aikaa.

Mun olisi tarkoitus mennä tällä viikolla ostamaan joululahjoja. Mä ajattelin ostaa jokaiselle läheiselle jonkun ihan pienen jutun. Tai sitten me askarrellaan poikien kanssa jotain. En ole ihan vielä päättänyt. Jotenkin en jaksa vielä suoda ajatusta asialle. Mä olen sitä paitsi maailman surkein keksimään ihmisille lahjoja.

Kohta pitäisi aloittaa jonkinlainen ruoan valmistus. Ei nappaisi yhtään. Jotenkin ruoanlaitostakin on tullut tylsää. Ehkä se vain johtuu siitä, että aina syömme vain samoja ruokia, koska mulla ei riitä mielikuvitus keksiä uusia.

Tulipa tuossa ruoasta mieleen, että laihduttaminen on ihan perseestä. Mä olen vajaassa vuodessa saanut painoa pois melkein 20kg. No, nyt se paino on sitten jumahtanut. Ei mitään väliä, että mitä mä syön tai minkä verran. Paino ei liiku mihinkään. Todella raivostuttavaa. Ei auta veden juonti tai juomattomuus. Mulla alkaa usko loppumaan,että paino voisi tästä edes alaspäin mennä, koska mitään muutoksia ei enää tapahdu. Pitää tammikuussa startata taas tehokas treeni niin saattaisi olla edes pieni mahdollisuus päästä tavoitepainoon kesään mennessä.

Nyt se on nostettava takapuoli penkistä ja kiiruhdettava pyykkikoneen luo. Se jo siellä kaipaa mua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti