tiistai 7. tammikuuta 2014

Arki

Niin se taas alkoi arki meidänkin perheessä. Mies tekee pitkää päivää töissä ja me vietetään päivät poikien kanssa kolmisin. Ulkona on niin surkeat ilmat, ettei sinne paljon huvita lähteä. Onhan pojat kyllä joka päivä parvekkeella päiväunilla, että saavat edes vähän raitista ilmaa.

Tänään hätyytin poikien pappan eli mun iskän meille töiden jälkeen. Pojille oli tullut matkahuoltoon paketti, joka piti hakea. Olin huippu laiska enkä jaksanut ottaa vaunuja sateeseen ja lähteä niillä koko porukan kanssa liikkeelle. Ajattelin,että pääsen nopeammin, kun lainaan iskän autoa ja käyn nopeasti kaupungissa.

Joopa joo, se siitä nopeasta käymisestä. Mulla meni sillä reissulla yli tunti. Normaalioloissa sen asian olisi hoitanut vartissa. Päästyäni matkahuoltoon, jono oli ulko-ovelle asti. Ei muuta kuin jonottamaan. Mua ennen oli kymmenkunta ihmistä. Pääsin vihdoin ja viimein tiskille niin se yksi ja ainoa paikan työntekijä kertoo mulle, etten saa pakettia. Mies oli lähettänyt mulle puhelimeen kaikki koodit, joten oletin kaiken olevan kunnossa. Eipä sitten ollutkaan. Olisi pitnyt tehdä PAPERINEN valtakirja. Siis oikeesti! Nyt eletään 2010- lukua, eikä kyseessä ollut arvo- tai rahalähetys. "Ei me voida antaa tätä, jos ei ole PAPERISTA valtakirjaa. No, ei muuta kuin vihainen soitto miehelle, että voi ****. Onneksi sain asian selvitettyä ja valtakirjaksi kävi miehen lähettämä sähköposti, jossa on mun tiedot. Miksi niitä ei voinut antaa puhelimen välityksellä? Kysyn vain.

Eipä sitten muuta kuin jatkoin jonottamista. Mä en voi tajuta miten tuollaisessa paikassa ei ole kuin yksi onneton työntekijä. Kaikki ihmisethän menevät tuollaiseen paikkaan töiden ja koulun jälkeen. Miksi juuri silloin siellä on yksi ainoa työntekijä?

Nyt sain taas purettua patoutumia ko. laitosta kohtaan.

Muuten meillä on ollut yllättävän hyvä päivä poikien kanssa. Mitä nyt, että mä rikoin meidän roskiskaapin. Tai en mä tehnyt sille muuta kuin avasin. Ovi lähti liitoksistaan eli ylimmät saranat irtosivat seinästä. Nyt onkin hieman haastellisempaa laittaa ovi kiinni ja auki.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti