maanantai 27. tammikuuta 2014

Ihanuus

Kävimme viikonloppunna tsekkaamassa meidän mahdollista uutta kotia. Oli se aika ihana. Mä kyllä tykkäsin siitä. Huomenna mennään taas käymään siellä. Vielä pitää miettiä tarkkaan, että mitä me tehdään. Toinen puoli musta on jo muuttamassa sinne ja toinen vielä miettii. Miettii lähinnä sitä, että miten taas muutosta selvitään, kun lapsetkin on pyörimässä jaloissa. Huominen kertoo paljon meidän tulevaisuudesta. Mua niin jännittää.

Aika menee todella hitaasti, kun on jotain mitä oikeasti odottaa. Olo on kuin pienellä lapsella. Sisälläni jo suunnittelen sisustusta. Siihen voisi kerrankin panostaa. Ainakin meille tulee uusi sohva ja matot. Mä vihaan meidän tämänhetkistä sohvaa ja mattojahan meillä ei ole kuin pari. Samana konkurssiin voi hankkia vähän uusia huonekaluja ja tehdä kodista kerrankin nätin.

Eilen kävimme kiertämässä kirppareita. Mä tykkään nykyään käydä kirppareilla. Paitsi, että melkein joka paikassa on ihana kammottavat riistohinnat. Mukaan ei siis tarttunut juurikaan mitään.


Hiljaa sisällä mä olen jo miettinyt, että millaista värimaailmaa mä haluan mahdolliseen uuteen kotiin. En siis lainkaan ole asioissa edellä. Asunto ei vielä edes ole meidän ja mä olen tekemässä sinne sisustussuunnitelmaa. Mä haluan, että pääväri olisi vaalea. Mielellään valkoinen,luonnonvalkoinen tai vaaleabeige. Säväystä voisi tuoda vaalean vihreällä tai turkoosilla. Miksei vaikka mustallakin.

Tällä hetkellä meidän melkein kaikki huonekalut ovat valkoisia ja haluan jatkaa samalla linjalla. Inhoan tummia kalusteita. Ne tekevät tilasta jotenkin tunkkaisen. Nahkasohva voisi olla meille tosi kätevä, mutta inhoan nahkaa. Siksi haluan kankaisen. Ostaa siihen vaikka suoja-aineen niin kestää edes vähän kauemmin siistinä.

Melkein mun ideoimaa  tyyliä voisi kutsua maanläheiseksi. Tykkään väreistä, joita löytyy luonnosta. Keväisin puiden lehtien vaaleavihreä sävy on ihana. Samoin kirkas sininen taivas tai ulkomailla oleva turkoosi kirkas meri.

Nuorena mun asunto oli tosi punainen. Nykyään en voisi kuvitellakaan punaista. Yäk, ahdistaa. Haluan kotiini tilantuntua vaaleilla sävyillä.

Kyllä olisi ihana muuttaa, että saa taas käytyä kunnolla kaikki kaapit läpi. Voi heittää kaiken turhan pois. Mulla ei tee lainkaan pahaa heittää kaikki turha pois. Mä oikeastaan inhoan jos tasoilla on liikaa romua. Pitää olla puhtaita pintoja, joilla voi olla jotain. Mikään ei näytä miltään jos joka paikka on ääriäänmyöten täynnä. Tosin usein meillä on joka paikka leluja täynnä. Mutta minun ihannemaailmassa olisi selkeää ja siistiä, koko ajan.

En todellakaan pidä itseäni hyvänä sisustajana, koska vielä en ole saanut kokeila sitä, mitä mä oikeasti haluaisin. Ehkä mä voin sisustaa täydellisesti silloin, kun pojat ovat isoja. Sitten voin päästää luovuuden valloilleen. Mä pistän huomenna instagramiin kuvan kohteesta, jota menen huomenna katsomaan. Samoin voin laittaa kuvan mun uudesta projektista, jonka aloitin eilen. Saa nähdä, että mitä siitä tulee vai tuleeko mitään. Alku ainakin on lupaava.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti