sunnuntai 5. tammikuuta 2014

Käsilaukku

Jokainen nainen tietää miten tärkeä käsilaukku on. Minulla on kaksi aivan ihanaa Guessin laukkua. Sain ne mieheltä jo muutama vuosi sitten, ennen kuin ko. merkki koko pahan inflaation. Nykyään Guessin laukkuja näkee melkein joka toisella. En sitten tiedä,että onko kaikki aitoja vai ei.

Tällä hetkellä mulla on arkikäytössä mun äidin vanha "satulalaukku". Se on just sopivan kokoinen muutaman tunnin kauppareissulle poikien kanssa. Sinne mahtuu pari vaippaa, yhden vaihtovaatteet, pari purkkia pilttiä ja mun henkilökohtaiset tavarat. Nyt mulla on tunne,että mä tartten uuden laukun. Tahdon vähän isomman. Mutta vain vähän. Kaapista löytyi Marimekon olkalaukku, mutta ei se iskenyt. Pitää olla vetoketju, ettei kaikki tavarat leviä, kun laukun joutuu laskemaan maahan.

Äsken mä selailin kaikkia mahdollisia nettikauppoja ja merkkejä. Joko nykymuoti on tosi outoa tai mä olen järjettömän rajoittunut. Mä voin sanoa,että rakastan tuota "satulalaukkua", koska se on niin simppeli. Se on nahkaa, joka vain paranee käytössä. Siinä ei ole mitään, mutta silti siinä on kaikki, mitä laukulta voi vain toivoa. Joten ehkä tästä syystä vaatimus uudelle laukulle on kova.

En osta tavallista markettilaukkua, koska niistä on huonoja kokemuksia. Aina vuori menee vetoketjun väliin ja alkaa repeytymään. Ei ole yksi ja kaksi kertaa, kun näin on käynyt. Mä olisin valmis maksamaankin hieman enemmän, kun vain löytäisin sen oikean. Etsiminen on hakuammuntaa, koska en edes muista milloin olisin viimeksi laukkua etsinyt.

Tällä hetkellä mun lemppareiksi on muodostunut Desiqual. Vähän kyllä mietityttää, koska se on melkoisen kirjava. Ehkä musta ei sittenkään löydy sitä sisäistä "hippiä", joka osaisi käytää noin värikästä asustetta. Jotenkin vain mun silmä hakeutuu aina mustiin ja ruskeisiin väreihin. Aina mä ajattelen käytännöllisyyttä. Enhän mä voi ostaa vihreää laukkua, koska yksi mun keväällä käytettävistä takeista on punainen. Punaisen kanssa sopii musta ja ruskea. Valkoista en edes uskalla ajatella, koska tämän laukun pitäisi olla poikien ja mun "retkilaukku". Se saattaa aika-ajoin lojua hiekkalaatikon reunalla tai vaunujen korissa hiekkapöllyissä.

Kai mä linnottaudun sohvalle tabletin kanssa etsimään sitä oikeaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti