keskiviikko 8. tammikuuta 2014

Tunteet

Terveellisemmän elämän myötä, mä olen alkanut kiinnittämään huomiota myös omiin ajatuksiini. Ajatuskin kulkee paremmin, kun on fyysisesti parempi olo. En sitten tiedä, että onko se parempi. Nimim. pari alkuyötä valvonut. Mietin monia asioita kerralla. Ehkä liiankin monia. Päässä liikkuu liikaa suunnitelmia, haaveita ja toiveita. En tiedä, että mistä lähtisin tätä vyyhtiä purkamaan. Kokeilin kasata ajatuksiani tännekin, mutta en saanut mitään aikaiseksi. Tai nyt ei vain vielä ole niiden aika. Pitää hautoa niitä vielä kypsemmiksi.

Tänään taas havahduin asiaan, johon joka kesän ja joulun jälkeen törmää. Jokainen aikakausi-ja naistenlehti sekä netti on pullollaan laihdutus vinkkejä. Todella raivostuttavaa. Miksi joulu ja kesä ovat aikaa, jolloin ihmiset antavat itselleen luvan mässätä ja sitten sitä monta kuukautta yritetään saada pois, kunnes on taas jo uusi aika mässätä. Henkilökohtaisesti voin sanoa, että se on aika paljon omien korvien välissä, että haluaako oikeasti laihduttaa vai "laihduttaa". Liian monesti törmää ihmisiin, jotka kahden viikon herkkulakon jälkeen romahtaa ja ahmii suklaata kaksin käsin kaksi levyä kerralla. Vaikka elää terveellisesti, niin pitääkö sitä silti itseään kiduttaa. Miksi ei silti voi ottaa sitä yhtä palaa suklaata illassa? Tarviiko sitä ahmia se levy kerralla? Mä voisin helposti syödä paketin jotain ihanaa herkkujuustoa. Mutta miksi mä söisin, koska sen saman himon saa tyydytettyä vähemmällä. Äskenkin nautiskelin roquefort juustoa haarukallisen. Ja voi taivas miten hyvältä se maistui päiväsen salaatin ja keiton jälkeen. Varmasti saman "tyydytyksen" mä sain tuosta haarukallisesta, kuin että olisin vetänyt koko paketillisen.

Tänään tuli taas paska mutsi- fiilis. Jo kaksi päivää, kun pojat eivät ole käyneet ulkona leikkimässä. En vaan kertakaikkiaan voi mennä ulos, kun on tuollainen ilma. Musta tuntuu,että elän jossain koomassa ihan vain tuon ilman takia. En voi kuvitellakkaan vieväni lapsia tuonne. En sitten tiedä, että vaikka ne tykkäsivätkin märästä, mutta mä en tykkää.

Muistin tänään, että parin viikon päästä on matkamessut. Mun on pakko päästä käymään siellä. Siis aivan pakko, pakko, pakko. Ajatella, jos siellä olisi matkoja just sopivassa tarjouksessa. Ai, miten niin mä tahtoisin kovasti aurinkoon. Löysin pojille viikoloppuna Lindexiltä uimashortsit, jotka olivat -70%. Ehkäpä mies otti pienen vinkin, kun kannan kesäostoksia kotiin näin tammikuussa.


2 kommenttia:

  1. Säännöllisen epäsäännöllisesti. Pakko oli aloittaa tosiaan tiukennettu ruokavalio, koska lenkkeily on niin epäsäännöllistä.

    VastaaPoista