lauantai 4. tammikuuta 2014

Uni

Kyllä nukkuminen vain on niin ihanaa. Mä kävin nukkumaan noin klo 24 ja heräsin aamulla vasta klo 10. Ja mikä parasta, en herännyt yöllä kertaakaan. Tuntuu,että energiaa on nyt aivan eri tavalla kuin ennen.

Kävin päivällä ystäväni kanssa kaupungilla. Oli ihana jutella tyttöjen juttuja ja humputella kaupoissa. Mukaan ei tarttunut juuri mitään, mutta se seura. Teki niin hyvää. Nyt saa vielä hetken olla kotona rauhassa teekupin äärellä, ennen kuin pojat palaavat kotiin. Pakko kertoa, että Lindexistä löysin pojille uudet uimashortsit. Viime kesänä sain muistaakseni Liberolta uv uima-asut, mutta eiköhän ne ole tänä kesänä jo pienet ja muutenkin jotenkin nolot. Jotenkin mä en jaksa uskoa Suomen aurinkoon, että se jaksaa porottaa niin paljoa, ettei aurinkorasva riittäisi. Nyt on jätkillä miehekkään uikkarit, on kiva mennä kesällä rannalle paistettelemaan päivää ja uimaan.

Ai miten niin mä jo odotan kesää. Tänään on taas ollut päivä, joka ei valkene lainkaan. Koko ajan on harmaata ennen kuin tulee taas säkkipimeää. Luoja, että mua raastaa tällaiset ilmat. Tulisi jo kesä ja aurinko.
Mä en malta odottaa. Pitäisikö sitä alkaa houkuttelemaan jotain lähtä mun kanssa etelään...

Vuorokauden aikana mä olen saanut raivattua kotia inhimillisemmäksi. Täällä jopa näkyy lattia eikä lelut ole levitettynä jokaiseen huoneeseen. Mutta niin paljon on edelleen tekemättä. Pitää kohta laittaa jotain hyvää musaa soimaan ja aloittaa vaatekaappien raivaaminen. Pitää niihinkin saada jonkinlainen järjestys. Samoin poikien lelulaatikot ajattelin käydä läpi. Mä jotenkin uskon, ettei vauvaleluilla ole enää paljoa käyttöä meidän taloudessa. Kai ne voi jo laittaa eteen päin.

Ostin muuten kaupasta tänään uutta teetä. Mä olen päättänyt vähentää kahvin juontia. Olen varma,että se parantaa muutenkin fyysistä olotilaa, jos ei juo kahta pannua kahvia päivässä. Pari vuotta sitten mä olin todella kova teen juoja, mutta sitten se jotenkin jäi. Nyt ajattelin, että saan juoda aamukahvin, mutta päivisin vaihdan kahvin teehen. Ostin sitruuna-kamomillateetä, jonka pitäisi vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja olla hellä vatsalle. Täytyy kokeilla, että olisiko siitä kahvin korvaajaksi näin päivisin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti