lauantai 29. maaliskuuta 2014

The Paikka

Jokaisella on aivan varmasti kotona joku sellainen paikka, jossa on hyvä olla. Paikka, jossa jaksaa olla ja ihmetellä. Voi niitä paikkoja kai olla useampikin jos on iso koti. Mä olen vihdoin löytänyt uudesta kodista sen  The Paikan. Se on ehdottomasti keittiössä. Keittiön pöydän ääressä. Aamulla siihen paistaa ihanasti aurinko. Päivällä siitä voi katsella ulos taivaalle. Taivaalla menee todella usein lentokoneita. Niiden äänet eivät kuulu meille, mutta ne näkyvät todella hyvin ja läheltä. Musta on jotenkin äärettömän rauhoittava katsella lentokoneita.

Edellisessä kodissa mä katselin merta ja nyt taivasta. Luulin, että olisin "riippuvainen" merestä, mutta en näköjään ole. Olen sopeutunut maisemaan ilman merta. Taivas ajaa nyt saman asian.

Vihdoinkin on tullut se aika, jolloin musta on tullut virallisesti keski-ikäinen. Eikö Tupperware- kutsuille kutsutuksi tuleminen ole merkki siitä, että on tullut keski-ikäiseksi? Kai tässä pitää jo pientä ikäkriisiä aiheuttaa itselle. Enää ei saa kutsuja hienoihin bileisiin, vaan bileet ovat vaihtuneet kippoputsuihin. Okei mä myönnän, ilmoittauduin sinne. Mitä mulle on tapahtunut? Mä innostun pinottavista kipoista. Pitäisikö sitä oikeasti olla huolestunut tästä? Toinen asia, joka on painanut takaraivossa. Ikkunoiden pesu. Siis oikeesti, mä olen elämässäni ehkä kerran pessyt ikkunat, koska niiden likaisuus ei ole koskaan häirinnyt mua. Nyt se häiritsee. Mun on pakko huomenna pistää miehet pihalle ja pestä ikkunat. Olkkarin ikkuna on sen verran matalalla, että lapset tuskin olisivat hommassa ainakaan avuksi. Kamala, pitäisikö hankkia oikeasti jotain muutakin elämää kuin koti ja lapset. Ainiin, mutta lapset ja kotihan ovat mun työ ja harrastus. Ainakin tällä hetkellä.






1 kommentti:

  1. Mä en oo vieläkään löytäny täältä sitä the paikkaa...edellisissä kämpissä se paikka oli parvekkeella, joten ehkä se löytyy täältäkin sitten terassilta kunhan se vain valmistuu. Tai no onhan sohvan nurkka luonnollisestikin ihan paras paikka, mutta ei kuitenkaan se the. ;)

    VastaaPoista