perjantai 11. huhtikuuta 2014

"Oota vähän.."

Joskus tekisi mieli laskea, että kuinka monta kertaa päivässä mä sanon ko. lauseen. Joka asiassa mut keskeytetään. Teen ihan mitä tahansa niin aina tulee jokin häiriö. Millon esitellään autoa, saapasta, kauhaa,vaippaa tai ihan mitä tahansa. Syliin halutaan just silloin, kun istun vessassa.

Olen koettanut olla aina kiinnostunut poikien selvityksestä. On ihana kuulla, kun ne kiljuvat ikkunassa nähdessää auton. Hetken päästä mulle kiikutetaan leikkiauto, "kato,kato auto". Hellyyttävää. Tiettyyn rajaan asti.

Iltapäivällä ei vaan enää jaksaisi olla kiinnostunut ihan jokaisesta pienestä kivestä. Koetan kuoria perunoita, että saan ruoan nopeasti lautaselle ennen raivaria ja siinä samalla pitäisi tutkia sadannen kerran eteisestä saappaiden mukana tullutta pikkukiveä. Muutaman kerran on pitänyt nieleskellä, etten huuda "vie nyt helvettiin se kivi täältä keittiöstä ja joo mä tiedän , että se eteinen on täynnä niitä kiviä, koska en ole vielä ehtinyt imuroimaan". Olen aina hillinnyt itseni, enkä siis ole huutanut noin, vielä.

Keskiviikkona kerhossa sisälläni heräsi pieni lapsi. Me askartelimme pajunoksista vitsoja. Ensin meinasin,etten jaksa eikä huvita. Paskoja vitsoja. Kaveri kuitenkin ylipuhui ja voi,että miten on kiva askarrella. Mä olen aina ollut maailman huonoin askartelemaan, koska mulla ei ole lainkaan luovuutta. Pajunoksasta tuli kuitenkin kiva. Jos siis tykkää oksasta, jossa on kuristettuna pari silkkipaperikukkasta. Ideana askartelu oli kuitenkin rentouttava, siis ilman lapsia. Lapset istuivat pöydän ääressä katsomassa, kun äiti askarteli. Paskamutsi. Ehkä ensi vuonna nekin saavat osallistua.

Ostin viikko sitten ennen flunssaa pääsiäisruohon siemeniä. Yksi pussi hajotettiin olkkarin lattialle ja toiset löytyivät tänään mainospinon välistä. Ilmeisesti me emme laita sitä tänäkään vuonna kasvamaan. Myös multaa olisi ehkä pitänyt ostaa, jotta ne saa kasvamaan edes jotenkin. Unohdan koko ruohon, ostan kaupasta munia ja teen niillä kotiin pääsiäisen. Se saa riittää meille.

1 kommentti:

  1. Sulle ois haaste ! :) http://hitaastimuttatodellavarmasti.blogspot.fi/2014/04/haaste.html

    VastaaPoista