sunnuntai 29. kesäkuuta 2014

Ruuhkavuosi

Blogi on ollut mielessä monesti, mutta mistä saan revittyä aikaa? Päivät menevät liian nopeasti ja iltaisin olen liian väsynyt. Kymmenen tuntia töissä ja tunti fillarointia matkoihin.Vuorokaudesta loppuvat tunnit.Silti en kadu, että menin töihin. Pojat ovat pärjänneet hoidossa loistavan hienosti. Palaute on ollut pelkästään positiivista. Mä olen niin ylpeä mun muruista. Rehellisesti voin myös sanoa, että mä tykkään mun työstä. Musta on ihana mennä aamulla töihin. Työporukka on mukavaa ja asiakkaat, noh...mielenkiintoisia.

Tosin se poikien muruvaihe taitaa jäädä aina päiväkodin porttien sisäpuolelle. Kotona pojat ovat monstereita. Purevat, kiusaavat ja hakkaavat joko vanhempia tai toisiaan. Kai tämäkin menee sen kuuluisan vaiheen piikkiin. Joskus vain turhauttaa, kun koko ajan pitää olla toisen tai mun kurkussa kiinni.

Tällä hetkellä muumit ovat in! Koko ajan pitäisi katsoa muumeja. Lakanoista, mukeista, pyyhkeistä ja kaikesta bongataan muumeja. Lapseni ovat kuin japanilaiset turistit...

Seuraava viikonloppu on vapaa niin, kuin tämäkin. Kovasti olisi toiveissa saada pojat hoitoon ja paeta etelä Helsinkiin, eli Tallinnaan.Mun pitäisi käydä kampaajalla ja manikyyrissä. Hieman houkuttelee paikallinen edullinen hintataso ko. asioissa.


Pojat ovat oppineet taas uusia sanoja. E toistaa asioita kuin papukaija, O seurailee sivusta. Melkein kaikesta alkaa jo saada tolkkua. Helpottaa arkea huomattavasti. Ihana, kun pojat tulevat kertomaan, että on kakka, jano, nälkä tai halutaan muumeja. Ei tarvitse koko ajan arvailla mitä halutaan.

Armain ystäväni pyykkikone ilmoitti taas olevansa valmis. Pakko mennä keräämään puhtaat pyykit kaappiin ja ripustamaan märät nsrulle. Keittiökin odottaa siivoojaa äskeisen päivällisen jäljiltä. Menee se sunnuntai-ilta näinkin. Kotityöt, kun ei koskaan lopu.

Ennen mietin, että mitä ruuhkavuosi termi tarkoittaa. Nyt mä sen tiedän. Jos sovin jotain, niin aina pitää olla kalenteri kädessä. Täytyy tsekata miehen ja omat työt sekä lasten hoito.Myös mahdollinen mummo on otettava huomioon. Aikaa täytyy repiä jostain myös parisuhteelle. Kaikki täytyy aina suunnitella, ei voi tehdä oikein mitään ihan vain extempore. Päiväni ovat siis ruuhkaisia. Tätä se konkreettisesti todellakin on.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti