torstai 21. elokuuta 2014

Ikäkriisi

Se on iskenyt. Mulla on kriisi, ikäkriisi. Aina olen ajatellut, että mulle ei mitään kriisejä tule, mutta kappas sieltä se salakavalasti nurkan takaanta tuli. Aluksi en tajunnut, että kyse on iästä, mutta itsetutkiskelun jälkeen tajusin sen olevan vain ja ainoastaan iän tuoma kriisi.

Kävin kirpparilla yhtenä päivänä ja löysin pari cd levyä. Ostos oli taas ehdottomasti kategoriaan must have kuuluva.  Löin cd:n heti koneeseen, kun pääsin autoon. Ajoin motari ja melkein tuli tippa linssiin, kun kuuntelin biisejä. Mukana oli mm. Maija Vilkkumaan hiuksissa hiekkaa ja The Crashin sugared. Silloin, kun elin ailahtelevaa ja niin kovin tunnerikasta teinielämää, nämä biisit olivat ihania.
Pakko on todeta, että kyllä ne vieläkin kolahti. Ja sanat osaan vieläkin ulkoa. Oli todella vapauttavaa laulaa antaumuksella biisejä autossa yksin. Onneksi olin yksin, koska muuten kanssa ihmisten korvat olisivat todennäköisesti vuotaneet verta.

Toinen mistä olen huomannut iän tulevan mieleen on ihmiset. Mä en enää ole se porukan nuorin. Mä olen sen porukan keski-ikäisin. Meillä on paljon kesätöissä ihmisiä, jotka ovat mua paljon nuorempia. Mä todellakin tunnen itseni tädiksi. Kamalaa! Eikä tämä mun ulkonäkö paljon anna viitteitä nuorentumiselle. Vaikka kuinka rasvaisin, hieroisin, kuorisin ja puhdistaisin, niin meno ei muutu mihinkään. Joka aamu herään melkein itkien, kun näen oman sekaisen peilikuvani. Pakko olisi oikeasti tehdä itselle jotain. Kun vain saisin aikaiseksi.

Aloitin itseni parantamisen kynsistä. Ostin kaupasta cc- kynsilakkaa. Sitä rasvaa on mainostettu niin paljon, että pakko lakan on toimia. Noh, kai se toimi. Sanotaan, että kynnet ovat nyt tasaiset. Se ei paljon tätä muuta kokonaisuutta paranna.

Pitäisi etsiä netistä tai jostain joku ihana hiusmalli, joka olisi samalla tyylikäs ja helppo. Sellaista tuskin on. Taas paniikki hipii sisimpään, kun jo ajattelinkin omaa peilikuvaani. Argh.

Nyt tämä keski-iänkriisiä poteva kahden lapsen naimisissa oleva yksinhuoltaja suuntaa suihkuun. Vaikka olenkin ränsistynyt niin olempa ainakin puhdas!

Ja miksi aina kaikki muut on paljon laihempia, nätimpiä ja tyylikkäämpiä? Masentavaa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti